Șase posturi TV au primit amenzi de 72.000 de lei pentru reflectarea campaniei electorale
Consiliul Audiovizual (CA) a sancționat posturile de televiziune Prime, Publika TV, Canal 2, Canal 3, Canal 5 și Mega TV cu amenzi a câte 12.000 de lei. Potrivit CA, acestea au reflectat campania electorală, deși au notificat că nu o vor face.
Astfel, în urma monitorizării efectuate în perioada 10-12 octombrie, Consiliul a constatat că posturile vizate au prezentat în cadrul principalelor buletine informative ale serii subiecte cu conținut electoral încadrate în rubrica „Alegeri locale generale 2023”.
De asemenea, concurenții electorali au avut intervenții directe și indirecte și/sau au fost vizați de terți în emisiuni.
„Canal 2, Canal 3 și Publika TV, în principalele buletine de știri în limba română, au difuzat nouă subiecte electorale identice, încadrate în rubrica „Alegeri locale generale 2023”, despre candidații „Mișcării Alternative Naționale”, Partidul Socialiștilor din R. Moldova, Partidului Acțiune și Solidaritate”, precizează CA.
La rândul său, Canal 5 a reflectat în principalul buletin de știri în limba română șapte subiecte electorale, dintre care șase se regăsesc la Canal 2, Canal 3 și Publika TV, încadrate în rubrica „Alegeri locale generale 2023”.
„În principalele buletine de știri în limba română la Prime și Mega TV, au fost date 7 subiecte electorale, difuzate și la Canal 2, Canal 3 și Publika TV, care au fost încadrate în rubrica Alegeri locale generale 2023”, se mai arată în nota Consiliului.
Potrivit Regulamentului privind reflectarea alegerilor de către instituțiile mass-media aprobat de Comisia Electorală Centrală (CEC), furnizorii de servicii media care au notificat CA că nu participă la reflectarea alegerilor - nu au dreptul să reflecte alegerile.
Conform prevederilor din Codul electoral, în serviciile media audiovizuale, grupurile de inițiativă, concurenții electorali (candidații în alegeri), participanții la referendum, reprezentanții și persoanele de încredere ale acestora nu pot avea intervenții directe sau indirecte și nu pot fi vizați de terți în alte programe audiovizuale decât cele cu caracter electoral, stabilite expres în declarațiile politicilor editoriale ale furnizorilor de servicii media.