Microsoft închide aplicația Skype, după 21 de ani de funcționare

Serviciul de apeluri și mesagerie Skype, vechi de 21 de ani, se închide definitiv pe 5 mai, potrivit anunțului făcut de compania Microsoft în februarie curent. Închiderea Skype face parte din strategia Microsoft de a se concentra pe propriul serviciu, Teams, prin simplificarea ofertei sale de comunicare.
Fondat în 2003, Skype a schimbat rapid industria telefoanelor fixe în anii 2000, devenind un nume cunoscut în întreaga lume, cu sute de milioane de utilizatori. Totuși, în ultimii ani, platforma a avut dificultăți în fața unor rivali mai ușor de utilizat și mai fiabili, precum Zoom și Slack, potrivit Reuters.
„Am simțit că acum este momentul, pentru că putem fi mai simpli pentru piață, pentru baza noastră de clienți și putem oferi mai multă inovație mai rapid doar concentrându-ne pe Teams”, declara în februarie președintele aplicațiilor și platformelor de colaborare Microsoft 365, Jeff Teper, într-un interviu pentru CNBC.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
În 2003, Janus Friis și Niklas Zennström, care au fondat anterior programul de partajare de fișiere peer-to-peer Kazaa, au lansat Skype în Estonia, cu ajutorul unui grup de foști colegi de clasă fără experiență în telecomunicații.
Skype a prins rapid. Până în 2004, erau 11 milioane de utilizatori înregistrați. În 2005, numărul de utilizatori ajunsese la 54 de milioane, iar Skype anticipa venituri anuale de 60 de milioane de dolari, datorită plăților de la cei care doreau să sune la telefoane mobile și fixe.
Microsoft a ajuns să achiziționeze Skype în 2011 pentru 8,5 miliarde de dolari. Declinul Skype a fost parțial cauzat de faptul că tehnologia sa nu era adaptată pentru era smartphone-urilor. Pe măsură ce pandemia și munca de acasă au crescut cerințele pentru apeluri de afaceri online, Microsoft a crescut Teams, integrându-l agresiv cu aplicațiile Office pentru a atrage utilizatorii din mediul de afaceri, un segment important pentru Skype.
În 2023, Microsoft a spus că Skype avea 36 de milioane de utilizatori activi zilnic. Teper a refuzat să vorbească despre câți oameni foloseau serviciul în prezent, dar a spus că numărul de minute petrecute de consumatori pentru apelurile Teams a crescut de patru ori în ultimii doi ani.