Ce spun autoritățile din educație despre susținerea examenelor de clasa a 4-a la calcurator
Procesul de desfășurare a examenelor de absolvire a gimnaziului ar urma să suporte modificări. Autoritățile din educație anunță că iau în calcul să le centralizeze pentru a asigura buna desfășurare a lor. Totodată, vor analiza și ideea desfășurării examenului de clasa a 4-a la calculator. Iar elevii din clasele a IX-a și a XII-a ar putea avea o probă adițională, care va identifica nivelul de competențe digitale. Declarațiile au fost făcute de către ministrul Educației, Dan Perciun, în cadrul ședinței Guvernului de miercuri, 2 octombrie.
Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a punctat că în fața Agenției Naționale pentru Curriculum și Evaluare „stau câteva provocări pentru anul 2024-2025” și a menționat despre transformările care urma să aibă loc în educație.
„În fața Agenției stau câteva provocări pentru anul 2024-2025. Urmează să regândim procesul de desfășurare a examenelor de clasa a 9-a, să le centralizăm, să asigurăm buna desfășurare a lor cu respectarea standardelor de integritate. Colegii urmează să asigure un mecanism de certificare a competențelor de cunoaștere a limbii române comparabil cu mecanismele similare aplicate în cazul limbii franceze sau limbii engleze. Urmează să elaboreze un examen adițional, opțional, pentru certificarea competențelor digitale ale elevilor de clasa a 9-a, clasa a 12-a. Totodată să scaleze acea bună experiență din acest an când am avut două licee unde examenul de clasa a 4-a s-a desfășurat pe deplin digital, la calculator, și totodată Agenția pentru prima dată în acest an va face evaluări eșantionate la diferite discipline pentru ca să putem să monitorizăm din timp nivelul de competență a elevilor și să intervenim acolo unde este necesar”, a declarat Perciun la ședința de Guvern de miercuri.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
Anterior, ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun a anunțat că din anul 2025, examenele de absolvire a gimnaziului vor avea loc în centre raionale de examene după modelul celor de bacalaureat. Iar lucrările scrise de elevi vor fi evaluate în mod centralizat și nu la nivel de raion, așa cum se practica anterior. Măsurile au fost luate după ce s-au constatat mai multe abateri în procesul de organizare și desfășurare a examenelor de absolvire a gimnaziului.