Calea Ferată din Moldova caută soluții pentru a achita restanțele salariale a celor aproape cinci mii de angajați

Calea Ferată din Moldova caută soluții pentru a achita restanțele salariale a celor aproape cinci mii de angajați
Sursa foto: imagine simbol

Reprezentanții Căii Ferate din Moldova (CFM) au declarat, joi, că prioritatea întreprinderii rămâne achitarea restanțelor salariale a celor aproape cinci mii de angajați, care constituie 156.863.500 de lei, formată încă din perioada august-decembrie 2024.

Agenția Proprietăți Publice (APP), instituția fondatoare pentru CFM, a anunțat, joi, că în condițiile unor complicații financiare și administrative care s-au acutizat, „întreprinderea a fost notificată de mai multe ori, de a valorifica activele neutilizate, de a controla pierderile din furturi și gestionarea proastă a proprietății”.

„Totuși, situația precară a avansat. APP a creat comisia de cenzori și comitetul de audit pentru a se implica mai activ în identificarea problemelor companiei. Prin aceste instrumente se va putea afla întregul tablou al realității administrative și financiare al CFM”, a transmis Agenția Proprietăți Publice.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM

În replică, CFM a declarat că prioritatea sa rămâne achitarea restanțelor salariale a circa 5.000 de angajați, care constituie 156.863.500 de lei, formată încă din perioada august-decembrie 2024.

„Calea Ferată a Moldovei traversează un proces de reorganizare, menit să asigure eficiența și transparența operațiunilor noastre. În acest sens, CFM anunță că implementează deja măsuri pentru reducerea costurilor, creșterea veniturilor și îmbunătățirea serviciilor pentru clienți”, menționează întreprinderea de stat.

Calea Ferată din Moldova se confruntă cu probleme financiare de câțiva ani. În 2020 și 2021, compania a fost la un prag de faliment, iar angajații nu și-au primit salariile chiar și jumătate de an.

Situația la CFM a început să se agraveze după luna august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Schimbarea a dus la diminuarea veniturilor întreprinderii și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților. Aceștia au ieșit la zeci de proteste, ultimele fiind organizate în februarie 2024.

„Muncitorii nu mai au ce mânca”. Feroviarii amenință cu proteste începând cu luna februarie
Începând cu luna februarie, Federația Sindicală a Feroviarilor din R. Moldova (FSF) ar urma să organizeze manifestații și greve în fața Parlamentului, Guvernului, Președinției, precum și în toate cele opt noduri feroviare din țară. Potrivit Confederației Naționale a Sindicatelor, feroviarii vor cere…