O parte dintre angajații Căilor Ferate din Ocnița și-au încetat munca, nemulțumiți de restanțele salariale

Începând cu data de 1 februarie, trenurile ar putea să nu mai circule pe căile ferate din Ocnița. Activitatea stației este afectată după ce o parte dintre angajați și-au încetat munca, nemulțumiți de restanțele salariale, transmite NordNews.
„Deja nu avem răbdare, considerând că trei persoane din familia mea lucrează la calea ferată. Eu, soțul și fiul. Avem o fiică în clasa opta, trebuie să întreținem copilul. În plus, cumnatul este invalid, care primește o pensie în valoare de 1.900 de lei, care nu ajunge nici măcar pentru serviciile comunale, ne mai vorbind de alimentare”, a spus una dintre ofițerele de serviciu de la stația feroviară Ocnița, Alla Perestan.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
„A plecat azi un lucrător la Brătușeni, fără mâncare. Vă închipuiți? Băieții cei i-au gătit ceva de mâncare, când se vor întoarce înapoi să mânânce. Iată cum lucrăm noi”, a explicat Alexandru Televca, șef-adjunct PCDTV Ocnița.
Potrivit sursei citate, oamenii sunt îngrijorați că mulți dintre ei își vor pierde locurile de muncă, dacă va fi sistată și circulația trenului Chișinău – Kiev.
„Suntem din Ocnița. Jumătate din localnici lucrează aici, trăiesc din asta”, a menționat un bărbat.

Amintim că Federația Sindicală a Feroviarilor din R. Moldova (FSF) a anunțat că va organiza manifestații și greve începând cu luna februarie, dacă autoritățile nu vor identifica până la finele lunii ianuarie soluții concrete pentru plata restanțelor salariale. La sfârșitul lunii decembrie 2024, angajații CFM și-au primit salariile abia pentru iulie 2024.
Anterior, pe 9 ianuarie, CFM a sistat rutele Chișinău-Bender și Bălți-Rogojeni din cauza „situației financiare dificile”. Astfel, Chișinău–Ungheni a rămas unicul tren local care mai circulă în R. Moldova.


Calea Ferată se confruntă cu probleme financiare de câțiva ani. În 2020 şi 2021, compania a fost la un prag de faliment, iar angajații nu și-au primit salariile chiar și jumătate de an. Aceștia au ieșit și la zeci de proteste, ultimele fiind organizate în februarie 2024.
Responsabilii de la căile ferate au explicat că veniturile au scăzut odată cu reducerea fluxului de mărfuri transportate. Directorul Agenției Proprietăți Publice (APP), Roman Cojuhari, a declarat anterior că pentru a echilibra situația financiară a căii ferate mai multe bunuri ale întreprinderii urmează să fie scoase la licitație, iar din banii obținuți se vor achita salariile.