Legumele, fructele și serviciile de alimentare cu apă și de canalizare, în topul scumpirilor din martie 2025

Luna trecută, prețurile medii de consum s-au majorat cu circa 0,6% față de luna februarie și cu 8,8% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În martie, cel mai mult s-au scumpit legumele, fructele, încălțămintea, medicamentele și serviciile de alimentare cu apă și de canalizare. Datele au fost prezentate de Biroul Național de Statistică (BNS) pe 10 aprilie.
Produsele alimentare
În luna martie 2025, din produsele alimentare, majorări mai accentuate ale prețurilor medii de consum au fost marcate la:
- legume – cu 7,8%;
- fructe – cu 6,2%;
- ulei vegetal – cu 4,0%.
De asemenea, în perioada de analiză au fost înregistrate diminuări de preț la ouă de găină – cu 10,5% și zahăr – cu 0,2%.
Produsele nealimentare
Datele BNS mai arată că în luna martie 2025, față de februarie, au crescut prețurile medii de consum la:
- la încălțăminte și medicamente – cu câte 0,5%;
- materiale pentru construcții – cu 0,4%.
Totodată, s-au diminuat prețurile medii de consum la combustibili și carburanți – cu 2,6% (inclusiv la motorină – cu 5,0%, benzină – cu 4,5%, cărbune de pământ – cu 0,6%).
Serviciile prestate populației
La serviciile prestate populației, în luna martie față de februarie curent, prețurile medii s-au majorat cu 0,6%, în special din cauza creșterii tarifelor la:
- serviciilor de alimentare cu apă și de canalizare - cu 2,8%;
- serviciilor alimentației publice - cu 2,4%;
- serviciilor medicale - cu 0,5%.
Totodată, prețurile medii la serviciile de transport s-au redus cu 2,1% datorită reducerii cu 8,2% a prețurilor medii la cursele internaționale de transport aerian, tarifele medii la serviciile de transport feroviar fiind în creștere (cu circa 14,9%).
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
Prețurile medii de consum în martie 2025 s-au majorat comparativ cu luna martie 2024 (în ultimele 12 luni) au crescut cu 8,8%, inclusiv la produse alimentare cu 9,0%, la mărfurile nealimentare cu 3,0% și la serviciile prestate populației cu 17,1%.