Consumatorii vor putea depune plângeri legate de calitatea sau facturarea serviciilor. Noi reguli, aprobate de Guvern
Consumatorii vor putea depune plângeri legate de calitatea sau facturarea serviciilor, potrivit noului regulament cu privire la prestarea și achitarea serviciilor comunale și necomunale. Proiectul votat de Guvern va reglementa în termeni mai clari prestarea și achitarea serviciilor comunale și necomunale în blocurile locative și casele individuale conectate la sisteme centralizate de alimentare cu energie termică.
Noul regulament descrie instrumentele și metodele de măsurare și calcul al consumului, inclusiv cum se procedează în situațiile în care contoarele sunt defecte sau nu sunt deloc.
De asemenea documentul definește clar obligațiile locatarilor, proprietarilor și administratorilor pentru transmiterea datelor și pentru accesul la servicii și explică procesul de stabilire a tarifelor, rolul autorităților de reglementare și importanța transparenței în acest proces.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
Regulamentul mai prevede și mecanisme prin care consumatorii pot depune plângeri legate de calitatea sau facturarea serviciilor. Acest lucru le oferă cetățenilor posibilitatea de a solicita revizuirea oricăror probleme legate de serviciile primite.
Astfel, dacă serviciile comunale și necomunale nu respectă termenele sau sunt de o calitate necorespunzătoare, atunci se efectuează un recalcul al plăţilor pentru luna în care au fost prestate aceste servicii.
Un alt mecanism pentru a proteja consumatorii este repartizarea corectă a costurilor în situații în care sunt pierderi. Acest lucru, la fel, evită suprataxarea unor consumatori și asigură echitate.