Calea Ferată din Moldova va primi 250 de tone de motorină din rezervele de stat

Calea Ferată din Moldova va primi 250 de tone de motorină din rezervele de stat
Sursa foto: midr.gov.md

Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) va primi din rezervele de stat 250 de tone de motorină în scopul interveniri operative în situații de urgență. Anunțul în acest sens a fost făcut de către directorul Agenției Rezerve Materiale (ARM), Marin Lisî, pentru Teleradio-Moldova.

„Din partea agenției, noi deja am eliberat bonul de livrare și facturile corespunzătoare, deja așteptăm când este disponibilă întreprindere de stat Calea Ferată să asigure recepționarea cantității de motorină care va fi eliberată din rezervele de stat”, a menționat șeful ARM, scrie sursa citată.

Marin Lisî a explicat că transferul celor 250 de tone de motorină către CFM se face necondiționat, în baza unei dispoziții a prim-ministrului Dorin Recean, adăugând că decizia vine să „soluționeze într-un fel sau altul o situație care este creată la Calea Ferată”. Directorul Agenției Rezerve Materiale spune că transmiterea motorinei va fi făcută cu titlu de „deblocare din rezervele de stat”.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

Este o singură tranșă de 250 de tone de motorină. Nu există condiții de returnare pentru că ele sunt eliberate cu titlu de deblocare”, a subliniat directorul Agenției Rezerve Materiale pentru „Teleradio-Moldova”.

Ministrul Infrastructuri și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a anunțat pe 14 februarie că autoritățile își propune să relanseze activitatea CFM prin investiții în infrastructură.

Pentru a redresa situația în domeniu, anual, statul ar putea aloca, timp de cinci ani, 400 de milioane de lei pentru întreținerea și modernizarea rețelei feroviare, în baza unui contract multianual care urmează a fi semnat între Ministerul Infrastructurii și Calea Ferată din Moldova, în urma unor consultări publice, scrie sursa citată.

Angajații de la Calea Ferată din Moldova au ieșit din nou la proteste pe 14 martie, cerând achitarea restanțelor salariale și condiții mai bune de muncă. În fața protestatarilor au ieșit ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, și noul șef al Căii Ferate, Sergiu Cotelnic. Aceștia le-au spus protestatarilor că în următoarele două luni, urmează să fie achitate trei salarii restante, iar CFM va primi motorină din rezerva de stat a Guvernului.

Situația la Calea Ferata din Moldova a început să se agraveze după luna august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Schimbarea a dus la diminuarea veniturilor întreprinderii și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților. În prezent, trenurile întâmpină dificultăți tot mai mari din cauza lipsei de motorină și a problemelor logistice, iar lipsa de finanțare amenință întregul sistem feroviar. Angajații de la CFM nu și-au primit salariile de mai bine de jumătate de an.

Feroviarii protestează în centrul capitalei: Cer achitarea restanțelor salariale și condiții mai bune de muncă
Angajații de la Calea Ferată din Moldova (CFM) protestează în centrul capitalei. Feroviarii cer achitarea restanțelor salariale și îmbunătățirea condițiilor de muncă. În fața protestatarilor a ieșit ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, care a vorbit despre investiții…