Biletele pentru călătoriile cu trenul Chișinău–Ungheni ar urma să se scumpească de două ori

Biletele pentru călătoriile cu trenul Chișinău–Ungheni ar urma să se scumpească de două ori
Sursa foto: Polina Cupcea / Oameni și Kilometri

Biletele pentru călătoriile cu trenul Chișinău–Ungheni, singura cursă internă operată de Calea Ferată din Moldova (CFM), ar urma să se scumpească de două ori. În prezent, prețul unui bilet constituie 27 de lei, și, potrivit administrației CFM, acesta este prea mic.

„Dacă te duci cu rutiera până la Ungheni, avem 107 kilometri și se achită în jur de 90 de lei. Pentru un pasager care îl aducem cu trenul este 27 de lei. Nu este normal, de unde să fim profitabili când noi ducem pasagerii practic fără bani? Asta este o soluție. Cred că poate să fie majorat cu 100%, adică să ajungem de două ori mai scump până la Ungheni. Până cânt suntem la etapa de evaluare”, a menționat directorul general interimar al CFM, Serghei Tomșa, citat de TV8.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

După ce CFM a sistat săptămâna trecută rutele Chișinău-Bender și Bălți-Rogojeni, Chișinău–Ungheni a rămas unicul tren local care mai circulă în R. Moldova.

Conform orarului de pe site-ul Căii Ferate, trenul pornește din Chișinău în fiecare seară la 18:04 și ajunge la Ungheni pe la 21:27. Ulterior, dis de dimineață, la ora 3:56, trenul pornește din Ungheni, iar la 7:11 ajunge la Chișinău.

Calea Ferată din Moldova anunță anularea unor curse „din cauza situației financiare dificile”
Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” anunță că va anula circulația unor curse suburbane din cauza „situației financiare dificile”. Potrivit CFM este vorba despre: * trenul NR 604/603 Chișinău – Bender-3 se anulează: cu plecare din Chișinău – începând cu 12.01.2025, cu plecare din B…

CFM  se confruntă cu probleme financiare de câțiva ani. În 2020 şi 2021, compania a fost la un prag de faliment, iar angajații nu și-au primit salariile chiar și jumătate de an. Aceștia au ieșit și la zeci de proteste, ultimele fiind organizate în februarie 2024.

Responsabilii de la căile ferate au explicat că veniturile au scăzut odată cu reducerea fluxului de mărfuri transportate. Directorul Agenției Proprietăți Publice (APP), Roman Cojuhari, a declarat anterior că mai multe bunuri ale CFM urmează să fie scoase la licitație, iar din banii obținuți se vor achita salariile.

Mai mulți angajați de la Calea Ferată a Moldovei nu și-au primit salariile de jumătate de an
Mai mulți angajați de la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Moldovei” nu și-au primit salariile de jumătate de an. Angajații CFM au primit abia în decembrie sau chiar ianuarie salariul pentru iulie. Câteva zile în urmă, unii angajați îndemnau pe rețelele sociale organizarea protestelor. De ceala…