Tot mai mulți moldoveni cad în plasa escrocilor. CNPF raportează creșterea petițiilor privind fraudele bancare
Tot mai mulți moldoveni cad în plasa escrocilor. Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) a anunțat că înregistrează un număr crescând de petiții în privința fraudelor bancare.
Potrivit autorității publice, cetățenii sunt apelați de persoane necunoscute și rău intenționate, care se dau drept reprezentanți ai băncii la care victimele dețin conturi bancare și le informează despre o pretinsă extragere frauduloasă de bani din cont. Astfel, sub pretextul că oferă ajutor, escrocii obțin informațiile necesare pentru a extrage banii de pe carduri
Pentru a nu deveni victima escrocilor, rețineți - NICIUN ANGAJAT AL BĂNCII NU VĂ VA SOLICITA VREODATĂ DATELE CONFIDENȚIALE ALE CARDULUI DUMNEAVOASTRĂ, cum ar fi:
- numărul cardului: Toate cele 16 cifre de pe fața cardului (în unele cazuri, reprezentantul băncii ar putea solicita doar ultimele 4 cifre);
- data expirării: Luna și anul inscripționate pe card;
- codul CVV2/CVC2: Cele 3 cifre de pe spatele cardului;
- dodul PIN al cardului: Codul secret pe care îl folosiți la bancomat;
- parolele de acces la contul online: Numele de utilizator și parola;
- codurile de unică folosință (OTP) primite prin SMS pentru confirmarea efectuării unei tranzacții.
Cum să vă protejați:
- Fiți vigilenți! Nu oferiți niciodată informațiile de mai sus nimănui, nici măcar persoanelor care pretind că sunt de la bancă sau chiar nici membrilor familiei. În cazul în care cineva pretinde că are nevoie de datele sus-menționate, rețineți că reprezentanții băncii au deja acces la aceste informații și pot bloca orice tranzacție suspectă.
- Dacă aveți dubii cu privire la identitatea apelantului, închideți și sunați direct la bancă, folosind numărul de telefon oficial afișat pe site-ul web sau pe spatele cardului.
- Nu accesați link-uri suspecte. Nu dați click pe link-uri primite prin SMS sau e-mail, chiar dacă par a fi de la banca dumneavoastră.
- Activați serviciul SMS-notificări. Astfel veți fi informați imediat despre orice tranzacție efectuată cu cardul dumneavoastră.
- Activați opțiunea de aplicare a limitelor pentru operațiunile cu cardul. În caz de fraudă, nu riscați ca toți banii de pe card să fie extrași.
- Raportați orice activitate suspectă. Dacă bănuiți că ați fost victima unei fraude, contactați imediat banca dumneavoastră și solicitați blocarea cardului.
Dacă aveți neclarități sau considerați că drepturile dumneavoastră de consumator au fost încălcate, sunați la Telefonul Consumatorului din cadrul CNPF la numărul de telefon 022 85 95 95.