Consumatorii vor putea fi consiliați de mai multe instituții de stat prin intermediul unui centru unic de apel

Comunicarea dintre consumatorii și autoritățile responsabile din R. Moldova va deveni mai eficientă. Vineri, 24 ianuarie, la Chișinău a fost inaugurat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori, o inițiativă realizată cu suportul financiar al UE.
Astfel, apelând la numărul de telefon 022-51-51-51, cetățenii vor putea beneficia de consiliere de specialitate din domeniul protecției drepturilor acestora în calitate de consumatori. Prin intermediul acestui centru, consumatorii vor putea adresa întrebări și primi răspunsuri de la următoarele instituții de stat:
- Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA): în domenii legate de siguranța alimentelor, băuturi alcoolice, sănătatea animalelor și plantelor;
- Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF): în domenii legate de credite/depozite, asigurări, servicii de plată și schimb valutar;
- Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE): despre furnizarea de gaze, energie electrică, apă și canalizare;
- Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC): bagaje, anulări sau întârzierile de zbor;
- Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI): serviciile de telefonie, internet și TV;
- Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC): produse și servicii nealimentare, metrologie și produse petroliere și alte reclamații generale, ce țin de autoritățile:
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
Agenția Națională Transport Auto (ANTA): transportul rutier;
Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (AMDM): siguranța și accesibilitatea medicamentelor și dispozitivelor medicale;
Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică: siguranța tehnică în construcții și instalații.
Agenția Națională pentru Sănătate Publică (ANSP): sănătatea publică, condițiile igienico-sanitare și siguranța produselor farmaceutice;
Agenția Feroviară: transportul feroviar;
Agenția Navală: transportul naval.
Centrul Unic de Apel pentru Consumatori va fi gestionat de Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării.
Centrul este lansat în cadrul proiectului „Crearea și Organizarea unui Centru Unic de Apel pentru Consumatori”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de Asociația „Henri Capitant de Cultură Juridică” Moldova, în parteneriat cu Moldcell. Proiectul a demarat în februarie 2024, având durata de 12 luni, cu un bugetul alocat de Uniunea Europeană în valoare de 60 000 Euro.