Cetățenii întâmpină dificultăți la accesarea semnăturii electronice. Explicația autorităților
Agenția Servicii Publice (ASP) a anunțat în această dimineață că sistemele de semnare și autentificare întâmpină deficiențe la procesarea semnăturilor electronice. Astfel, sunt afectate toate platformele care necesită autentificare prin MPass, și cele care utilizează semnături electronice, inclusiv la solicitarea serviciilor, publice sau private.
Potrivit ASP, se înregistrează următoarele tipuri de deficiențe:
- la nivel de semnare - afectată platforma MSign și platformele și sistemele integrate;
- la nivel de autentificare - afectată platforma MPass;
- la nivel de servicii prestate de entități private – afectate o serie de platforme electronice care integrează direct servicii de semnare electronică.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
„Utilizatorii care au activat autentificarea în 2 Pași sau aplicația EVOSign, nu sunt afectați la autentificarea în platforme. Deficiențele tehnice par să fie cauzate de actualizările sistemelor efectuate și anunțate de Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC), pentru data de 15 ianuarie 2025”, au precizat responsabilii de la ASP.
STISC a confirmat că dificultățile se datorează actualizărilor recente ale sistemelor aferente infrastructurii cheilor publice.
„Specialiștii lucrează pentru remedierea acestor disfuncționalități și restabilirea completă a serviciului în cel mai scurt timp. Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniențe și vă mulțumim pentru înțelegere”, a transmis instituția.