
Alegeri parlamentare: Agenția Servicii Publice îndeamnă cetățenii să verifice valabilitatea actelor de identitate
Agenția Servicii Publice (ASP) îndeamnă toți cetățenii R. Moldova să verifice valabilitatea actelor de identitate pe care le dețin în vederea asigurării exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din 28 septembrie.
Potrivit prevederilor din Codul electoral, votarea se efectuează în baza unuia dintre următoarele acte de identitate:
- cartea de identitate, buletinul de identitate al cetățeanului R. Moldova;
- cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate provizoriu;
- pașaportul de cetățean al R. Moldova, inclusiv cu termenul de valabilitate expirat, dacă nu au intervenit și alte situații în care, potrivit prevederilor legale, acesta a devenit nevalabil.
Astfel, cetățenii R. Moldova care doresc să obțină acte de identitate se pot adresa la subdiviziunile teritoriale ale ASP, iar cei aflați în străinătate - la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale R. Moldova (MDOC).
În lipsa MDOC în statul de reședință al solicitantului, cererea respectivă poate fi depusă la orice MDOC. Pentru informații suplimentare referitoare la eliberarea cărții de identitate, termenele, tarifele la serviciile respective, programul de muncă și adresele subdiviziunilor teritoriale ale Agenției Servicii Publice, accesați pagina web oficială a Agenției Servicii Publice www.asp.gov.md.
Alegerile parlamentare vor fi organizate în data de 28 septembrie. Pentru acest scrutin vor fi organizate în total peste 2.000 de secții de votare. Dintre acestea:
- 1.961 de secții vor fi organizate în circumscripțiile electorale din țară;
- 12 secții vor fi destinate alegătorilor din localitățile situate în stânga Nistrului;
- 301 secții vor fi organizate pentru cetățenii cu drept de vot care, în ziua alegerilor, se vor afla în afara țării.