Aeroportul Internațional Chișinău ar putea fi inclus în lista bunurilor care nu pot fi privatizate
Întreprinderea de Stat „Aeroportul Internațional Chișinău” ar putea fi inclusă în lista bunurilor care nu pot fi privatizate. Un amendamente în acest sens a fost înregistrat la Parlament, anunță președintele Comisiei economie, buget și finanțe, deputatul PAS, Radu Marian.
„Această modificare va garanta că Aeroportul rămâne în proprietatea statului și va corecta o nedreptate comisă în timpul guvernărilor precedente. De asemenea, modificarea va permite Agenției Proprietăți Publice (APP) să relanseze licitația pentru închirierea spațiilor de la Aeroport și a aplica condiții mai avantajoase pentru a atrage cât mai multe companii serioase. De exemplu, să extindă și termenul de transmitere în chirie a spațiilor de la 3 la 5 ani. Pentru a face acest lucru, e nevoie de o modificare a legii în Parlament, și anume a include Aeroportul în lista a bunurilor statului nepasibile pentru privatizare”, anunță Marian.
Chiar dacă Aeroportul din Chișinău a revenit în gestiunea statului de mai bine de un an, deputatul PAS Radu Marian susține că „gruparea criminală șor încă controlează anumite spații comerciale la Aeroport și trebuie alungată de acolo”. Astfel, reprezentanții guvernării își propun să creeze „condițiile pentru ca acest lucru să se întâmple cât mai curând”.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
Aeroportul Internațional Chișinău a revenit în gestiunea statului din aprilie 2023, după ce în anul 2013 a fost dat în concesiune pentru o perioadă de 49 de ani companiei Avia Invest.
Magazinul duty-free de la Aeroportul Internațional Chișinău a fost închis în decembrie 2022, în urma modificărilor Codului vamal și fiscal. Pe 3 septembrie 2023, și celelalte magazinele de la punctele de trecere a frontierei au rămas fără licență.
Agenția Proprietății Publice a anunțat în ianuarie 2024 despre inițierea procesului de demarare a licitației cu strigare pentru locațiunea activelor neutilizate din Aeroportul Internațional Chișinău, destinate activității de Travel Retail & Food and Beverages, popular cunoscute ca: Zona Sterilă și Zona Duty Free.
Peste aproape o lună, Agenția Proprietății Publice a anunțat relansarea licitației, decizia fiind motivată prin „lipsă de concurență suficientă”, după ce la prima licitație s-au înregistrat doar două companii. Ulterior, licitația a fost prelungită cu încă aproximativ 20 de zile.
Pe 16 aprilie, comisia de licitație a examinat singurul dosar, depus Lagardere Travel Retail, despre care se vehiculează că ar avea legături cu ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, și a decis sistarea licitației pe motiv că nu a prezentat toate documentele necesare.