luni, 08 decembrie, 2025
  • USD
  • EUR
R. Moldova își unește toate regiunile sub un singur brand turistic: A fost lansată Platforma Națională pentru Turism
Sursa foto: Getty Images

R. Moldova își unește toate regiunile sub un singur brand turistic: A fost lansată Platforma Națională pentru Turism

Pentru prima dată în istoria Republicii Moldova, toate regiunile țării, inclusiv Găgăuzia și malul stâng al Nistrului, s-au așezat la aceeași masă pentru a construi împreună viitorul turismului. Astăzi, 8 decembrie 2025, a fost lansată oficial Platforma Națională pentru Turism, un mecanism apolitic, incluziv și profesionist care își propune să transforme Moldova până în 2030 într-o destinație europeană recunoscută pentru vin, gastronomie și natură.

„Turismul este unul dintre puținele domenii în care cooperarea între toate regiunile Republicii Moldova nu doar că este posibilă, ci este absolut necesară și benefică pentru toată lumea”, a declarat Sergiu Manea, președintele Asociației Patronale a Industriei Turismului (APIT), în cadrul conferinței de lansare.

Platforma reunește autorități publice centrale și locale, asociații turistice, ONG-uri, universități, agenți economici și parteneri internaționali, inclusiv reprezentanți din Tiraspol și Comrat.

Directorul Centrului de Informare Turistică din Tiraspol, Igor Crijanovschi , a anunțat că fluxul de turiști din regiunea transnistreană s-a dublat în 2025, iar în ultimele patru luni au venit mulți vizitatori din Polonia, dovadă că interesul există atunci când există colaborare.

Ce va face concret Platforma:

  • Creează Academia Națională de Turism pentru pregătirea profesională a ghizilor, hotelierilor și managerilor;
  • Accelerează înființarea Organizațiilor de Management al Destinației (OMD) în toate regiunile;
  • Digitalizează toate datele turistice și creează un sistem unic de statistici;
  • Elaborează și promovează un brand turistic național unitar;
  • Asigură alinierea legislației și standardelor la cerințele UE (conform Pactului European pentru Competențe);
  • Facilitează investițiile și accesul la fonduri europene.
„Dacă implementăm acest mecanism cu seriozitate, în 2030, R. Moldova poate fi pe harta Europei ca destinație premium de enoturism, gastronomie și ecoturism, ca un model de cooperare interregională funcțională”, a concluzionat Sergiu Manea.

Calitatea de membru este voluntară și gratuită, iar platforma rămâne deschisă oricărei organizații sau instituții care dorește să contribuie la modernizarea turismului moldovenesc.

Numărul turiștilor străini crește constant, iar R. Moldova a intrat oficial în competiția pentru piețele europene. Reprezentanții sectorului spun că, fără un mecanism unitar de coordonare, riscul este ca potențialul turistic să rămână fragmentat și neexploatat.

Vrei știrile pe scurt și rapid? Suntem și pe Telegram