În câteva zile începe construcția primului pod peste Prut din ultimii 35 de ani

În câteva zile începe construcția primului pod peste Prut din ultimii 35 de ani
Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: ASD

Construcția primului pod rutier peste râul Prut, realizat după Revoluție, va începe sâmbătă la Ungheni, acesta fiind pe traseul viitoarei autostrăzi A8, care va lega Chișinăul de Iași. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.

„Sâmbătă vom merge la Ungheni. Aici va începe construcția ansamblului de poduri peste râul Prut. Vorbim de două poduri, câte unul pentru fiecare sens. De fapt, vorbim de începerea construcției la primul post peste Prut de după Revoluție”, a spus Grindeanu.

Ministrul român Sorin Grindeanu estimează că proiectul va fi finalizat în a doua jumătate a anului 2026: „Acest pod este primul, cel de la Ungheni ar trebui să fie finalizat în 18 luni, deci undeva în a doua jumătate a anului viitor cele două poduri trebuie să fie finalizate”.

La începutul lunii aprilie, a fost emisă Autorizația de Construire, de către partea română, necesară execuției primului pod rutier la nivel de autostradă peste Prut după mai bine de 60 de ani de la ultimul pod construit, respectiv Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, Golăiești (RO) – Zagarancea (MD), a anunțat secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, citat de economedia.ro.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

Principalele caracteristici ale acestui obiectiv de investiții sunt:

  • 261,20 m lungime pod nou peste Prut, din care 130,60 m pe teritoriul României;
  • câte un pod pentru fiecare sens de circulație;
  • 2 benzi pe sens + trotuare;
  • 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II);
  • 8 m lățime parte carosabilă;
  • 1 km lungime traseu;
  • 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură;
  • punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.

Podul de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat că autoritățile române au încă patru poduri la stadiul de proiectare: „Anul viitor se va termina proiectarea și, odată cu ele, vom avea cinci noi poduri peste Prut, ceea ce e un lucru bun”. Cele patru poduri noi vor fi construite la Stânca-Costești, Răducăneni-Bărboieni, Bumbăta-Leova și la Fălciu-Leca.

În comuna Zagarancea au început lucrările la drumul de acces către noul pod peste Prut
Au început lucrările la drumul către noul pod peste Prut de la Ungheni. Președintele raionului Ungheni, Dionisie Ternovschi, a anunțat acest lucru într-o intervenție în direct pe contul său de Facebook, scrie news.ungheni.org. Astfel, în partea nordică a satului Zagarancea și a municipiului Ungheni…