E beton turnat, nu vorbe! Ce au depistat premierul Munteanu și vicepremierul Bolea în urma inspecției la „Podul de Flori”
„Primul pod construit peste Prut în peste 60 de ani prinde contur la Ungheni” – așa a descris premierul Alexandru Munteanu progresul lucrărilor la noul „Pod de Flori”, inspectat astăzi, 27 noiembrie 2025, împreună cu vicepremierul Vladimir Bolea. Construcția, începută pe 26 aprilie 2025, avansează.
Potrivit autorităților, pe partea moldovenească lucrările sunt realizate în proporție de 20%, iar în partea română - în jur de 25%.
Pe partea R. Moldova au fost finalizate cele două radiere aferente culeii, armarea și cofrarea elevațiilor sunt aproape încheiate, iar turnarea betonului pentru ambele fire de circulație este realizată în proporție de 90%.
În zona română, lucrările au avansat similar: radiere și elevații pentru ambele fire de circulație finalizate, incinta radierului pilei terminată, radierul căii unu - turnat complet, iar radierul căii doi realizat în proporție de 75%.

Premierul Alexandru Munteanu s-a arătat mulțumit de nivelul la care au avansat lucrările.
„Podul de la Ungheni e un proiect simbolic și strategic pentru Republica Moldova. Va fi primul pod construit după mai bine de 60 de ani peste râul Prut. Proiectul avansează conform planului, iar obiectivul nostru este ca podul să fie funcțional până la sfârșitul anului viitor. Acest pod va conecta R. Moldova de viitoarea Autostradă A8 – Târgu Mureș – Iași – Ungheni – Chișinău și ne va integra în rețeaua europeană de transport”, a declarat șeful Guvernului.
Podul va avea o lungime totală de 261 de metri, alcătuit din două poduri paralele, fiecare cu câte două benzi pe sens și trotuare.
Valoarea proiectului este de 33 de milioane de euro. Jumătate din această sumă este oferită de UE, iar cealaltă jumătate de Guvernul României.

Finalizarea lucrărilor este planificată pentru anul viitor.
În prima etapă, circulația va fi pe drumurile naționale din apropiere, urmând ca ulterior să fie realizată legătura cu autostrada.