Autoritățile capitalei explică de ce doar circa 40% dintre troleibuze sunt dotate cu sisteme de aer condiționat

Aproximativ 40% din troleibuzele din municipiul Chișinău au sisteme de aer condiționat. Mai exact, este vorba despre toate vehiculele achiziționate începând cu anul 2019. Troleibuzele mai vechi, precum cele procurate în 2012, nu pot fi adaptate din cauza construcției caroseriei, care nu suportă greutatea echipamentului de aer condiționat, dar și a costurilor prea mari. Directorul Regiei Transport Electric Chișinău (RTEC), Dorin Ciornîi, a precizat acest lucru ieri, 16 iunie, în cadrul emisiunii „Spațiul Public” de la Radio Moldova.
„În anul 2019, dacă nu greșesc, a fost făcut un proiect pilot și un troleibuz procurat anterior a fost dotat cu sistem de aer condiționat. (...) Acest dispozitiv este ineficient și costurile sunt foarte mari. Dacă astăzi din Tallin sau din Riga a fost procurat un troleibuz cu sistem de aer condiționat, în valoare de 15.000 de euro, la mâna a doua, doar sistemul pe care l-am instalat în proiectul pilot a costat peste 20.000 de euro. Nu este rentabil financiar și nu este eficient”, a explicat Dorin Ciornîi.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
Potrivit directorului RTEC, procentajul troleibuzelor dotate cu sisteme de aer condiționat va crește odată cu înlocuirea vehiculelor.
Amintim că, începând cu 1 iunie, numărul troleibuzelor care circulă pe străzile municipiului Chișinău a fost redus cu peste 10%. Purtătoarea de cuvânt a RTEC, Felicia Rusu, a precizat că emiterea a fost redusă de la 332 la 309 unități, dintre care 173 sunt dotate cu sistem de aer condiționat.
Cât despre Parcul Urban de Autobuze (PUA), Dorin Ciornîi susține că flota acestuia este dotată în totalitate cu sistem de aer condiționat.
