Activitatea rețelelor de socializare în UE, reglementată mai dur. Ce schimbări vor fi implementate
Google, Facebook, TikTok și alte companii Big Tech, care operează inclusiv în Uniunea Europeană (UE), se confruntă cu unul dintre cele mai ample eforturi de a curăța ceea ce oamenii întâlnesc online, informează Associated Press (AP).
Prima fază a noilor reguli digitale inovatoare ale Uniunii Europene, conform AP, va intra în vigoare săptămâna aceasta. Digital Services Act sau Actul Serviciilor Digitale (DSA) face parte dintr-o suită de reglementări axate pe tehnologie elaborate de UE.
DSA, pe care cele mai mari platforme trebuie să o pună în funcțiune în câteva zile, este conceput pentru a menține utilizatorii în siguranță online și pentru a opri răspândirea conținutului dăunător care este fie ilegal, fie încalcă termenii și condițiile unei platforme, cum ar fi promovarea genocidului sau a suicidului, scrie AP.
Platformele sociale au început să pună în aplicare noi modalități pentru utilizatorii europeni de a semnala conținut online ilegal și produse suspecte, pe care companiile vor fi obligate să le elimine rapid și obiectiv.
„TikTok, o aplicație care a luat cu asalt internetul, a oferit utilizatorilor o „opțiune suplimentară de raportare” pentru conținut, inclusiv publicitate, pe care ei îl consideră ilegal.
Categorii precum discursul instigator la ură și hărțuirea, sinuciderea și autovătămarea, dezinformarea sau fraudele și înșelătoriile îi vor ajuta să identifice problema”, se explică în articolul AP.
„Va fi greu pentru companiile de tehnologie să limiteze schimbările legate de DSA”, a declarat pentru AP Broughton Micova, expertă în social media și comunicare în cadrul think tank-ului belgian CERRE.
Reglementările „se ocupă de rețelele care operează la nivel global. Deci va exista un efect de undă odată ce vor fi aplicate aceste schimbări”, a adăugat experta.
În R. Moldova nu există un cadru legal privind reglementarea rețelelor de socializare, fiind urmate cele de la nivel internațional.