Noi detalii în privința zborului întârziat Paris–Chișinău. Pasagerii pot solicita compensații de 400 de euro

ACTUALIZARE (15:34) Autoritatea Aeronautică Civilă a anunțat că zborul întârziat Paris–Chișinău urma să decoleze la ora locală 14:20 (15:20, după ora Chișinăului) având la bord 189 de pasageri.
Întrucât întârzierea a depășit 28 de ore și luând în calcul distanța ortodromică, pasagerii pot solicita o compensație în valoare de 400 euro de persoană.
„În astfel de situații, operatorul are obligația de a asigura hrană, băuturi, cazare și transport pentru pasagerii afectați. În cazul în care nu li s-au oferit aceste servicii, pasagerii sunt încurajați să se adreseze cu o petiție Autorității Aeronautice Civile”, a precizat instituția.
ȘTIREA INIȚIAȚLĂ (11:35) Peste 100 de pasageri de pe cursa Paris - Chișinău, operată de compania aeriană SkyUp, au rămas blocați mai bine de o zi pe aeroportul din Franța. Cazul a fost raportat de canalul de Telegram INDEX în seara zilei de vineri, 4 iulie, iar astăzi, 5 iulie, Autoritatea Aeronautică Civilă a R. Moldova (AAC) a venit cu o reacție.
„Avionul tot se amână. Potrivit informațiilor trimise canalului INDEX de către unul dintre pasagerii cursei, avionul urma să decoleze la 9:20, dar a fost amânat de câteva ori. Ultima promisiune e că va decola după ora 23:15. Printre pasageri sunt și mulți copii”, raportase canalul INDEX, precizând ulterior că pasagerilor le-au fost amenajate paturi chiar în aeroport.
Potrivit unui comunicat emis de Autoritatea Aeronautică Civile, astăzi, în jurul orei 11:00, pasagerii încă se aflau la Paris.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
„Potrivit informațiilor primite din partea operatorului aerian, zborul Paris – Chișinău a înregistrat o întârziere semnificativă cauzată de o defecțiune tehnică la aeronavă. Compania aeriană a identificat o altă aeronavă, iar îmbarcarea pasagerilor urmează să înceapă în scurt timp”, a anunțat AAC.
Întreprinderea a precizat că va verifica dacă operatorul aerian a oferit pasagerilor asistența necesară, conform prevederilor cadrului normativ privind protecția consumatorilor:
„Reiterăm că pasagerii au dreptul la informare și sprijin în astfel de situații, iar respectarea acestor obligații este monitorizată cu prioritate”.