Noi detalii în privința zborului întârziat Paris–Chișinău. Pasagerii pot solicita compensații de 400 de euro

Noi detalii în privința zborului întârziat Paris–Chișinău. Pasagerii pot solicita compensații de 400 de euro
Colaj ziar.md. Sursa foto: captură de ecran INDEX / Telegram

ACTUALIZARE (15:34) Autoritatea Aeronautică Civilă a anunțat că zborul întârziat Paris–Chișinău urma să decoleze la ora locală 14:20 (15:20, după ora Chișinăului) având la bord 189 de pasageri.

Întrucât întârzierea a depășit 28 de ore și luând în calcul distanța ortodromică, pasagerii pot solicita o compensație în valoare de 400 euro de persoană.

„În astfel de situații, operatorul are obligația de a asigura hrană, băuturi, cazare și transport pentru pasagerii afectați.  În cazul în care nu li s-au oferit aceste servicii, pasagerii sunt încurajați să se adreseze cu o petiție Autorității Aeronautice Civile”, a precizat instituția.

ȘTIREA INIȚIAȚLĂ (11:35) Peste 100 de pasageri de pe cursa Paris - Chișinău, operată de compania aeriană SkyUp, au rămas blocați mai bine de o zi pe aeroportul din Franța. Cazul a fost raportat de canalul de Telegram INDEX în seara zilei de vineri, 4 iulie, iar astăzi, 5 iulie, Autoritatea Aeronautică Civilă a R. Moldova (AAC) a venit cu o reacție.

„Avionul tot se amână. Potrivit informațiilor trimise canalului INDEX de către unul dintre pasagerii cursei, avionul urma să decoleze la 9:20, dar a fost amânat de câteva ori. Ultima promisiune e că va decola după ora 23:15. Printre pasageri sunt și mulți copii”, raportase canalul INDEX, precizând ulterior că pasagerilor le-au fost amenajate paturi chiar în aeroport.

Potrivit unui comunicat emis de Autoritatea Aeronautică Civile, astăzi, în jurul orei 11:00, pasagerii încă se aflau la Paris.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

„Potrivit informațiilor primite din partea operatorului aerian, zborul Paris – Chișinău a înregistrat o întârziere semnificativă cauzată de o defecțiune tehnică la aeronavă. Compania aeriană a identificat o altă aeronavă, iar îmbarcarea pasagerilor urmează să înceapă în scurt timp”, a anunțat AAC.

Întreprinderea a precizat că va verifica dacă operatorul aerian a oferit pasagerilor asistența necesară, conform prevederilor cadrului normativ privind protecția consumatorilor:

„Reiterăm că pasagerii au dreptul la informare și sprijin în astfel de situații, iar respectarea acestor obligații este monitorizată cu prioritate”.