USM și o universitate din Harkov vor oferi diplome duble în cadrul a șase specialități. Studenții eligibili
Studenții internaționali vor beneficia de diplome duble în cadrul a șase specialități de licență, oferite de Universitatea de Stat din Moldova (USM) și Universitatea „V. N. Karazin” din Harkov (KKNU), Ucraina. Este vorba despre specialitatea Management, Marketing, Finanțe Publice, Drept Internațional, Informatică și Pedagogie.
Acordul interinstituțional Program Comun de Studii Integrate a fost semnat miercuri, 11 septembrie, de către rectorul USM, Igor Șarov și rectorul KKNU, Tetiana Kaganovska. Evenimentul a avut loc la Chișinău, în prezența reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării (MEC).
„Studenții înscriși la programele comune de studii vor primi la absolvire două diplome, câte una de la fiecare universitate, cu condiția să îndeplinească cerințele și condițiile prevăzute de legislația națională. În fiecare an, cel puțin zece studenți din fiecare universitate vor participa la programele de studii comune, stabilite prin acest acord între instituții”, a menționat ministrul Dan Perciun.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
Potrivit MEC, documentul prevede și programe de mobilitate academică, fapt care înseamnă că studenții și cadrele didactice vor putea studia/activa un semestru în cealaltă universitate.
„În cadrul mobilităților pentru studenți, aceștia vor putea participa la cursuri la universitatea parteneră pentru a acumula creditele necesare, iar creditele precum și notele obținute la una dintre universități vor fi recunoscute de cealaltă”, precizează responsabilii de la Minister.
La începutului lunii iunie curent, MEC a anunțat că în jur de 6.00 de studenți străini care învață la Universitatea „V. N. Karazin” ar putea să-și continue studiile la USM. Tot atunci, partea moldovenească și cea ucraineană au discutat despre inițierea unor programe comune de studii în cinci domenii.
Anterior, în aprilie, Universitatea de Stat din Moldova și Universitatea „V. N. Karazin” din Harkov au semnat un Memorandum de înțelegere care stabilește relațiile de colaborare pentru dezvoltarea procesului academic și cultural, în activitățile de învățare, predare și cercetare.