Unde se pot adresa consumatorii care nu au primit bonul de casă? Recomandările Serviciului Fiscal de Stat
Cetățenii sunt îndemnați să solicite mereu bonul fiscal - instrument de protecție a drepturilor consumatorilor, care confirmă cumpărarea produsului sau prestarea serviciului. În acest context, Serviciul Fiscal de Stat (SFS) a venit cu o serie de recomandări și sfaturi.
„În cazul în care nu a fost eliberat bonul de casă/documentul fiscal emis de echipamentul de casă şi de control, cumpărătorii pot depune o petiție la adresa electronică a Serviciului Fiscal de Stat - mail@sfs.md”, precizează SFS.
Persoanele care nu au primit bonul de casă/documentul fiscal emis de echipamentul de casă şi de control pentru operațiunea economică efectuată pot sesiza încălcarea și la Centrul unic de apel al SFS, la numărul 080 001 525, Butonul 3 - semnalarea cazurilor de nerespectare a legislației fiscale (apel gratuit).
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
La același număr pot apela consumatorii care au semnalat că suma indicată în bonul de casă/documentul fiscal nu corespunde sumei real achitate.
Cumpărarea produsului sau prestarea serviciului poate fi confirmată doar prin bonurile de casă/documentele fiscale sau bonurile de plată. Respectiv, bonurile imprimate care nu conțin inscripția „BON FISCAL”, precum și notele de plată, fac parte din categoria documentelor necorespunzătoare.
Potrivit SFS, impozitele și taxele achitate în urma declarării tuturor tranzacțiilor permit servicii medicale de calitate, pensie decentă, învățământ eficient, dar și asistență socială.