vineri, 07 noiembrie, 2025
  • USD
  • EUR
Serviciul 112 înregistrează tot mai multe apeluri privind tentative de escrocherie
Sursa foto: Serviciul 112 / Facebook

Serviciul 112 înregistrează tot mai multe apeluri privind tentative de escrocherie

De la începutul lunii noiembrie 2025, la numărul unic de urgență 112 au fost înregistrate 25 de apeluri care semnalau tentative de escrocherie. Potrivit reprezentanților Serviciului 112, majoritatea dintre aceste apeluri au vizat situații în care apelanții s-au prezentat drept reprezentanți ai unor instituții bancare.

Cetățenii au raportat cazuri diverse de fraudă prin telefon mobil, mesaje text sau în mediul online, printre care, cel mai frecvent, tentative de obținere frauduloasă a datelor cardurilor bancare sau a altor informații personale, prin apeluri telefonice ori platforme de comercializare a bunurilor.

În acest context, Serviciul 112 îndeamnă oamenii să manifeste maximă prudență în orice interacțiune cu persoane necunoscute care solicită date personale sau financiare.

Pentru a se proteja, cetățenii sunt sfătuiți să respecte următoarele reguli esențiale:

  • Nu furnizați datele cardurilor, parolele de unică folosință, datele din actele de identitate sau alte informații confidențiale;
  • Nu accesați linkuri suspecte primite prin mesaje sau pe rețelele sociale;
  • Nu efectuați plăți către conturi necunoscute, chiar dacă solicitarea pare urgentă sau credibilă.

Dacă primiți un apel sau un mesaj de natură suspectă, sau dacă deveniți victima unei tentative de fraudă, acționați imediat: apelați numărul unic de urgență 112.