Renault investește trei miliarde de euro în opt noi modele de automobile. Primul este Kardian
Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a anunțat miercuri că va investi trei miliarde de euro până în 2027 pentru a lansa opt noi vehicule și a crește vânzările de automobile electrice în afara Europei, informează Reuters, citată de Agerpres.
Primul dintre noile vehicule Renault pentru piața mondială este un SUV mic derivat din Dacia Sandero, denumit Kardian, care a fost prezentat marți în Brazilia. Acest model va fi lansat anul următor în America Latină și Maroc, potrivit sursei citate.
În conformitate cu strategia de relansare anunțată în 2021, Renault s-a concentrat pe cele mai profitabile segmente din Europa, automobilele electrice și modelele compacte. Însă în contextul pierderii Rusiei, a doua mare piață a grupului, după invadarea Ucrainei, aceasta a făcut Renault și mai dependent de piața Europeană. În primele nouă luni ale acestui an, aproape 69% din vânzările Renault au fost realizate în Europa, în creștere față de 63% în perioada similară a anului trecut.
„Pe măsură ce înnoirea produselor noastre dă rezultate în Europa, vom face acum marca mai globală și mai profitabilă”, a declarat directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive.
Potrivit Renault, în jurul anului 2027, automobilele electrice și modelele hibride ar urma să reprezinte o treime din vânzările realizate în afara Europei.
Cinci din cele opt noi modele vor fi de tip compact sau mai mari „pentru a poziționa marca pe segmentele cele mai valoroase”, a precizat Renault.
Modelele vor fi bazate pe două noi platforme globale. Prima este o platformă modulară care include Kardian, pentru asamblare în America Latină, Turcia, Maroc și India. De asemenea, aceasta va fi baza pentru o camionetă 4X4 hibridă. Renault a prezentat un concept al acestui vehicul, denumit Niagara, în Brazilia.
Cea de-a doua platformă globală a Renault este pentru vehicule high-end produse în Coreea de Sud, în conformitate cu un parteneriat semnat în 2022 între Renault și Geely. Primul vehicul marca Renault Korea Motors pe baza acestei platforme va fi lansat în 2024.
Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.