Proiect unic în R. Moldova: Un vinificator din Taraclia a creat o cramă digitală

Proiect unic în R. Moldova: Un vinificator din Taraclia a creat o cramă digitală
Colaj ziar.md. Sursa foto: Profile Agency/Getty

Proiect unic în R. Moldova. Serghei Rizov, care de mai bine de un deceniu este antreprenor în industria vinicolă, a creat o cramă digitală. Acesta a investit 690 de mii de lei, grant pe care l-a obținut în cadrul programului Digital Impact, parte a proiectului EU4Moldova: Startup City Cahul.

„Unicitatea acestei crame digitale constă în posibilitatea de a efectua degustări, de a evalua și de a cumpăra vinuri folosind inclusiv aplicația mobilă și site-ul web. Cel mai important avantaj este posibilitatea de a stoca vinurile în cramă, cu monitorizarea permanentă a condițiilor de depozitare: temperatură, umiditate sau lumină”, a menționat antreprenorul.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM

Potrivit lui Serghei, scopul proiectului constă în extinderea bazei de clienți, dar și de a dezvolta cultura consumului de vin în R. Moldova.

„Această soluție tehnică permite iubitorilor de vinuri să cumpere vinurile imediat după ce acestea au fost fabricate, să le depoziteze corespunzător și să le consume la apogeul dezvoltării lor. Este un fel de investiție în vinuri de calitate înaltă cu potențial de dezvoltare”, a declarat vinificatorul.

Istoria afacerii familiei Rizov din Taraclia a început în 2008. Atunci, membrii acesteia au cumpărat mai multe terenuri și au început să cultive viță de vie. După mai bine de zece ani de muncă, familia a reușit să-și dezvolte propria vinărie.

Sursa foto: Profile Agency
Sursa foto: Profile Agency
Sursa foto: Profile Agency
Sursa foto: Profile Agency