Peste râul Prut vor fi construite încă patru poduri rutiere

Peste râul Prut vor fi construite încă patru poduri rutiere
Imagine simbol: Podul rutier de frontieră Giurgiulești – Galați. Sursa foto: midr.gov.md

Agenția Națională pentru Achiziții Publice din România (ANAP) a validat documentația de atribuire pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru încă patru poduri rutiere peste Prut. Anunțul a fost făcut vineri de către secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România, Irinel Ionel Scriosteanu.

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, Andrei Spînu, a precizat sâmbătă că este vorba de podurile existente Costești - Stânca și Leova - Bumbăta, precum și două poduri noi: Leca - Fălciu și Bărboieni - Răducăneni.

„Procedura de licitație pentru primele trei poduri a fost anulată anul trecut, iar acum s-a revizuit din punct de vedere economic valoarea estimată și a fost adăugat încă un pod, cel de la Răducăneni (RO) - Bărboieni (MD)”, a explicat Scriosteanu.

De asemenea, a fost ridicată suspendarea licitației pentru primul pod la nivel de autostradă, care se va construi peste Prut. Este vorba de podul Ungheni - Ungheni, care face parte din proiectul Autostrăzii A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei. Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 31 ianuarie.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

Potrivit celor doi oficiali, principalele caracteristici prevăzute sunt: 261,20 m lungime pod nou peste Prut, 2 benzi pe sens + trotuare, 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II),8 m lățime parte carosabilă, 1 km lungime traseu, 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

„Împreună cu celelalte poduri de la Giurgiulești (MD) – Galați (RO) (deja reabilitat), Leușeni (MD) – Albița (RO), Sculeni (MD) - Sculeni (RO), Cahul (MD) – Oancea (RO), vom asigura interconectivitatea cu România și nemijlocit cu Uniunea Europeană.Podurile vor aduce mai multă siguranță și fluidizare a traficului pentru camioanele noastre sau cele care tranzitează R. Moldova, va crește comerțul și va integra și mai mult R. Moldova în Rețeaua de Drumuri Europene TEN-T”, a precizat ministrul Andrei Spînu.

Construcția celor 9 poduri peste Prut este una din prioritățile strategice din Planul Reconstrucției Infrastructurii Moldovei 5+

Două șosele și două tronsoane de cale ferată din R. Moldova vor fi incluse în rețeaua transeuropeană de drumuri
Două șosele şi două tronsoane de cale ferată din R. Moldova vor fi incluse în rețeaua transeuropeană de drumuri (TEN-T). Mai exact, este vorba de segmentele de drum R7 (Soroca-Drochia-Costești, frontieră cu România) și R30 (Anenii Noi-Căușeni-Ștefan Vodă, frontieră cu Ucraina), precum și tronsoanele…