Peste râul Prut vor fi construite încă patru poduri rutiere
Agenția Națională pentru Achiziții Publice din România (ANAP) a validat documentația de atribuire pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru încă patru poduri rutiere peste Prut. Anunțul a fost făcut vineri de către secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România, Irinel Ionel Scriosteanu.
Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, Andrei Spînu, a precizat sâmbătă că este vorba de podurile existente Costești - Stânca și Leova - Bumbăta, precum și două poduri noi: Leca - Fălciu și Bărboieni - Răducăneni.
„Procedura de licitație pentru primele trei poduri a fost anulată anul trecut, iar acum s-a revizuit din punct de vedere economic valoarea estimată și a fost adăugat încă un pod, cel de la Răducăneni (RO) - Bărboieni (MD)”, a explicat Scriosteanu.
De asemenea, a fost ridicată suspendarea licitației pentru primul pod la nivel de autostradă, care se va construi peste Prut. Este vorba de podul Ungheni - Ungheni, care face parte din proiectul Autostrăzii A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei. Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 31 ianuarie.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
Potrivit celor doi oficiali, principalele caracteristici prevăzute sunt: 261,20 m lungime pod nou peste Prut, 2 benzi pe sens + trotuare, 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II),8 m lățime parte carosabilă, 1 km lungime traseu, 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
„Împreună cu celelalte poduri de la Giurgiulești (MD) – Galați (RO) (deja reabilitat), Leușeni (MD) – Albița (RO), Sculeni (MD) - Sculeni (RO), Cahul (MD) – Oancea (RO), vom asigura interconectivitatea cu România și nemijlocit cu Uniunea Europeană.Podurile vor aduce mai multă siguranță și fluidizare a traficului pentru camioanele noastre sau cele care tranzitează R. Moldova, va crește comerțul și va integra și mai mult R. Moldova în Rețeaua de Drumuri Europene TEN-T”, a precizat ministrul Andrei Spînu.
Construcția celor 9 poduri peste Prut este una din prioritățile strategice din Planul Reconstrucției Infrastructurii Moldovei 5+