vineri, 17 octombrie, 2025
  • USD
  • EUR
O rețea de magazine din R. Moldova devine parte a campaniei Generația Pădurii
Sursa foto: Ministerul Mediului al R. Moldova

O rețea de magazine din R. Moldova devine parte a campaniei Generația Pădurii

Ministerul Mediului anunță un nou parteneriat dedicat extinderii pădurilor în R. Moldova, alături de rețeaua de magazine Linella, prin campania „Cumpărături care prind rădăcini”. În cadrul inițiativei, în satul Budăi din raionul Telenești va fi împădurită o suprafață de cinci hectare. Acțiunea face parte din Programul Național de Extindere și Reabilitare a Pădurilor (PNERP), anunță Ministerul Mediului.

Astfel, începând cu ziua de ieri, 15 octombrie, fiecare consumator care va efectua cumpărături de minimum 500 de lei și va scana aplicația magazinului va contribui direct la plantarea copacilor.

Campania „Cumpărături care prind rădăcini” este o inițiativă de responsabilitate socială care transformă cumpărăturile zilnice într-un gest simplu, dar cu impact puternic asupra naturii, la care contribuie fiecare dintre noi.

Prin această colaborare, rețeaua e magazine devine parte a Generației Pădurii, alături de alți agenți economici care au ales să investească într-un viitor mai verde și mai sănătos pentru R. Moldova.

Programul Național de Extindere și Reabilitare a Pădurilor (PNERP) are ca obiectiv plantarea a 145.000 de hectare și creșterea ratei de împădurire a Republicii Moldova de la 11% la 15%.

Ministrul Mediului, Sergiu Lazarencu, a precizat că în campania de împădurire din această toamnă, autoritățile își propun să împădurească peste 3.000 de hectare, iar în cadrul campaniei de primăvară au fost plantate aproximativ 3.500 hectare.

Anterior, Ministerul Mediului a lansat un parteneriat public-privat dedicat împăduririi sudului țării, în colaborare cu o rețeaua de benzinării. Instituția face un apel către toți agenții economici din R. Moldova să se alăture acestui efort național de împădurire.