Instituțiile de învățământ general ar putea trece la învățământ online? Precizările ministrului Educației

Instituțiile de învățământ general ar putea trece la învățământ online? Precizările ministrului Educației
Sursa foto: Ministerul Educației și Cercetării

Instituțiile de învățământ general din R. Moldova nu vor trece la desfășurarea orelor în regim online, pentru a economisi energie. Precizările de rigoare au fost făcute de ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, în contextul în care Academia de Studii Economice din Moldova (ASEM) a decis să treacă la regimul de învățământ la distanță, la recomandarea ministerului de resort.

„Ministerul a expediat o scrisoare către universități în care a propus diverse măsuri de raționalizare a utilizării energiei electrice și termice, rămânând la discreția universităților să stabilească care este cea mai oportună intervenție. Unele într-adevăr au optat pentru a trece la studii în regim online până la începutul lunii martie, am văzut decizii în acest sens. În cazul învățământului general, cu certitudine, nu vorbim despre o asemenea intervenție în niciun caz”, a declarat Dan Perciun marți, 14 ianuarie, în cadrul unei conferințe de presă.

Până în prezent, ASEM este unica instituție de învățământ superior de pe malul drept care a recurs la trecerea la învățământ în regim online.

Cursuri online pentru studenții de la ASEM, în contextul crizei energetice
Academia de Studii Economice din Moldova (ASEM) trece la cursuri online. Decizia, adoptată în contextul stării de urgență din sectorul energetic, se va aplica din 13 ianuarie, rămând în vigoare până la data de 30 martie 2025, conform unui ordin emis de rectorul ASEM, Alexandru Stratan. Potrivit info…

Totuși, o măsură similară se aplică în cazul a opt școli cu predare în limba română din Zona de Securitate. Potrivit ministrului Dan Perciun, situația rămâne incertă până săptămâna viitoare, când s-ar putea decide inclusiv ca activitatea mai multor instituții din regiune să fie temporar sistată.

„În total avem 18 instituții care sunt afectate de această situație. O parte pe malul stâng, o parte pe malul drept al Nistrului. În funcție de circumstanțele lor specifice au optat pentru diverse soluții. Unele dintre ele au centrale autonome de încălzire pe peleți și continuă activitatea în acest regim, altele mai au acces la gaze naturale din contul rezervelor care existau în rețea. Cel puțin până pe data de 20 ianuarie. În același timp, avem într-adevăr un număr de instituții de învățământ care au trecut la deja la studiile online. Noi am convenit ca ne revedem la începutul săptămânii viitoare cu aceste instituții pentru a stabili dacă continuăm studiile în regim online sau facem o pauză pentru o vacanță, revenind ulterior cu recuperări din contul zilelor de sâmbătă SUA din contul vacanței de Paști”, a explicat Perciun.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM

Conform informațiilor furnizate de Ministerul Educației, cu prezență fizică își desfășoară lecțiile Liceul Teoretic „Ion Creangă” din Coșnița, Gimnaziul din Pârâta, Liceul Teoretic din Varnița, Liceul Teoretic „Ștefan cel Mare și Sfânt” din Grigoriopol (Doroțcaia) și Liceul Teoretic „Ion Creangă” din Hîrbovăț unde au fost unite școala primară cu gimnaziul.

Alte cinci școli activează tot cu prezență fizică, însă au rezerve de resurse energetice doar până la 20 ianuarie curent. Acestea sunt: Liceul Teoretic din Doroțcaia, Gimnaziul „Ioan Vodă” din Hagimus, Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu” din Fîrlădeni, și gimnaziile „Prometeu” și „Vasile Alecsandri” din Copanca.

În regim online lecțiile sunt organizate la Gimnaziul „Anatol Codru” din Molovata Nouă, Liceul Teoretic „Vlad Ioviță” din Cocieri, Gimnaziul „Constantin Sucitu” și Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Corjova, Liceul Teoretic „Evrica” din Rîbnița, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Tiraspol, Gimnaziul din Roghi și Liceul Teoretic „Alexandru cel Bun” din Bender unde cu prezență fizică desfășoară lecții doar clasele IX-a și a XII-a.