Feroviarii au început să-și ridice salariile pentru septembrie. CFM va primi încă un lot de motorină de la stat

Angajații Căii Ferate din Moldova (CFM) au început să-și primească salariile restante pentru luna septembrie a anului trecut. Totodată, întreprinderea de stat urmează să primească încă o lună motorină din rezerva de stat. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a anunțat acest lucru în seara zilei de 7 aprilie, în cadrul emisiunii „La 360 de grade” de la Radio Moldova.
„Chiar astăzi au fost la mine contabilul-șef și directorul general interimar de la Căile Ferate. Am rezolvat ca, pentru încă o lună, să primească 250 de tone de motorină din rezerva de stat, ca să-și poată îndeplini obligațiile, să transporte marfa și să obțină resurse financiare. Domnul director mi-a spus că ei fac plățile acum pentru luna septembrie”, a declarat Vladimir Bolea.
Potrivit ministrului, plata salariilor rămâne prioritatea numărul unu pentru conducerea întreprinderii. În paralel, CFM împreună cu Agenția Proprietății Publice organizează licitații pentru a vinde vagoanele casate.

„Au foarte multe vagoane, de zeci de ani, care sunt casate și care urmează a fi vândute. Se formează la licitații prețuri corecte, ei se ocupă de licitații, m-au informat astăzi. Azi am auzit și acum de la radio – să vândă, să plătească salariile. Eu cred că dacă ei vor reuși să vândă – că au fier vechi foarte mult, tăiat, pregătit, în cantități foarte mari – vor încasa resurse financiare”, a precizat oficialul.
Calea Ferată din Moldova se confruntă cu probleme financiare de câțiva ani. În 2020 și 2021, compania a fost la un prag de faliment. Situația a început să se agraveze după luna august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Schimbarea a dus la diminuarea veniturilor întreprinderii și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
În prezent, trenurile întâmpină dificultăți tot mai mari din cauza lipsei de motorină și a problemelor logistice, iar lipsa de finanțare amenință întregul sistem feroviar.
Angajații Căii Ferate nu și-au primit salariile de mai bine de jumătate de an și au organizat mai multe proteste. La începutul lunii martie, noul șef al Căii Ferate, Sergiu Cotelnic, le-a spus angajaților că în următoarele două luni urmează să fie achitate trei salarii restante, iar CFM va primi motorină din rezerva de stat a Guvernului.
Până acum, întreprinderea a primit două loturi de motorină din rezerva de stat, fiecare a câte 250 de tone.
