Copiii aflați în situații de risc vor fi monitorizați mai eficient. Autoritățile creează un sistem informațional de profil
Autoritățile vor crea un Sistemul informațional în domeniul protecției copilului. Potrivit Ministerului Muncii, prin centralizarea informațiilor și asigurarea unei baze de date complete și actualizate, sistemul va furniza informații viabile și de înaltă calitate, esențiale pentru luarea deciziilor fundamentate și bazate pe dovezi concrete.
În acest sens, Guvernul a aprobat Regulamentul resursei informaționale formate de Sistemul informațional în domeniul protecției copilului, care stabilește structura, subiecții, atribuțiile, interoperabilitatea și modul de menținere a sistemului informațional în domeniul protecției copilului.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
Noul Sistem informațional în domeniul protecției copilului este conceput pentru a adresa o serie de nevoi esențiale din domeniu, având scopul de a eficientiza și de a îmbunătăți procesele existente, sprijinind:
- obținerea de informații relevante despre fiecare caz al copilului intrat în sistemul de protecție, inclusiv starea cazului, cu generarea de alerte și notificări;
- efectuarea de referiri ale copilului către serviciile sociale relevante;
- transferul de dosare între manageri de caz din diferite unități administrativ-teritoriale;
- obținerea de informații relevante de la alte sectoare (sănătate, educație, ordine publică, justiție) prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate MConnect;
- gestionarea cazurilor de adopție a copiilor.
Totodată, sistemul informațional va calcula indicatori de monitorizare a performanței și va genera rapoarte statistice privind aplicarea managementului de caz în protecția copilului, îngrijirea alternativă a copilului sau a adopției acestuia.