Conducerea ASD, cercetată într-un dosar privind construcția drumului Leova-Bumbăta

Conducerea ASD, cercetată într-un dosar privind construcția drumului Leova-Bumbăta
Sursa foto: midr.gov.md

Actualizare:

Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor” a venit cu o reacție și a confirmat faptul că ofițerii Centrului Național Anticorupție (CNA) şi procurorii au efectuat percheziții în birourile de serviciu ale unor angajați ai întreprinderii, în cadrul unei cauze penale.

„ Actualmente, ținând cont de confidențialitatea procesului penal, unica autoritate competentă să ofere alte careva informații, aparține exclusiv organului de urmărire penală, conform legislației procesual penale”, se arată în comunicatul întreprinderii.

Știrea inițială:

Procuratura Anticorupție (PA) anunță că efectuează urmărirea penală într-o cauză penală ce vizează pretinsele acțiuni ilegale ale factorilor de decizie din cadrul Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor” (ASD), precum și a unor persoane fizice, referitoare la construcția drumului de acces Leova-Bumbăta.

Potrivit procurorilor anticorupție, obiectul investigației îl constituie verificarea legalității procesului de contractare a serviciilor de proiectare și construire a drumului de acces Leova-Bumbăta, corectitudinea stabilirii prețului pentru serviciile contractate, precum și stabilirea prejudiciului cauzat.

„Procuratura Anticorupție va informa despre rezultatele acțiunilor de urmărire penală, în măsura în care prezentarea datelor din dosar nu va periclita buna desfășurare a investigațiilor penale”, anunță PA într-un comunicat.

Publika a scris că, marți, 12 decembrie, procurorii anticorupție au efectuat mai multe percheziții la întreaga conducere a ASD, precum și la mai mulți ingineri ai acestei instituții. De procurori au fost vizitați și proiectantul lucrărilor de construcție a drumului Leova-Bumbăta, dar și reprezentanții companiei, care au efectuat lucrările.

Drumul cu o lungime de circa 3,6 km, a fost construit integral de la zero pentru a face cale de acces spre podul plutitor care asigură tranzitul în România prin punctul de trecere Leova-Bumbăta. Costul lucrărilor se ridică la circa 250 de milioane de lei, iar banii au fost alocați din Fondul Rutier.