Compania care deține Linella preia magazinele Fourchette. Tranzacția, autorizată de Consiliul Concurenței

Compania „Moldretail Group”, care deține cea mai mare rețea de retail alimentar Linella („Linella”, „Cip Market”, „Bravo” și „Fidesco”) continuă procesul de extindere cu preluarea întreprinderii „Fourchette – M” SRL, cunoscută prin mărcile „Fourchette” și „To-To”. Tranzacția a fost autorizată de plenul Consiliului Concurenței, în cadrul ședinței din 24 aprilie 2025. Valoarea tranzacției nu a fost anunțată.
Autorizarea operațiunii de concentrare a fost condiționată de respectarea mai multor angajamente asumate de către întreprinderea „Moldretail Grup” SRL. Respectarea angajamentelor va fi monitorizată strict, a anunțat Consiliul Concurenței pe 13 mai.
Cesionarea unităților comerciale va avea loc în termen de 6 luni de la data înregistrării tranzacției la Agenția Servicii Publice. Conform regulilor existente, în urma acestei cesionări trebuie să se asigure continuarea activității acestor magazine și gestionarea acestora de către o altă întreprindere independentă.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
„Moldretail Grup” SRL și-a asumat obligația de a menține relațiile comerciale existente cu furnizorii actuali ai „Fourchette – M” SRL, în special cu acei furnizori care nu au avut anterior contracte cu „Moldretail Grup” SRL. Acest angajament are ca scop protejarea accesului furnizorilor de produse agro – alimentare la piața retailului alimentar și prevenirea excluderii acestora.
Această obligație presupune că, timp de cel puțin 3 ani după realizarea tranzacției, furnizorii rețelei „Fourchette – M” SRL vor putea continua cooperarea cu magazinele preluate de către „Moldretail Grup” SRL.
Angajamentele asumate sunt valabile pentru o perioadă de 36 de luni (3 ani). Pe toată această perioadă, „Moldretail Grup” SRL va transmite Consiliului Concurenței rapoarte semestriale privind îndeplinirea obligațiilor, fiecare raport urmând să fie prezentat în termen de 30 de zile de la încheierea perioadei de raportare.
Consiliul Concurenței menționează că va monitoriza constant respectarea acestor obligații, pentru a se asigura că operațiunea nu afectează concurența, drepturile consumatorilor și accesul furnizorilor la piață.