„Citește-mi 100 de povești” a trecut Prutul. Programul național a fost lansat în grădinițele din R. Moldova

„Citește-mi 100 de povești” a trecut Prutul. Programul național a fost lansat în grădinițele din R. Moldova
Captură de ecran. Sursa: UNICEF Moldova / YouTube

Programul de lectură interactivă „Citește-mi 100 de povești” a trecut Prutul. În R. Moldova, inițiativa națională este implementată în grădinițe de către UNICEF, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării (MEC), Asociația OvidiuRo și Biblioteca Națională pentru Copii „Ion Creangă”. În cadrul acesteia, instituțiile preșcolare au amenajat „insule de lectură” atât în interior, cât și în aer liber, iar UNICEF a oferit 22 de titluri de carte pentru 1.200 de grădinițe din țară.

Campania își propune ca fiecare copil, odată cu absolvirea grădiniței, să cunoască 100 de povești. Lansarea programului național a avut loc la grădinița „Regina Maria”, din Ialoveni.

„Facem un pas esențial în direcția corectă – aceea de a cultiva dragostea pentru lectură încă din primii ani de viață. Avem datoria să schimbăm realitatea în care doar o treime dintre părinți citesc cu regularitate copiilor lor. Împreună cu partenerii noștri ne propunem să aducem cartea în viața fiecărui copil din R. Moldova”, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun.

La evenimentul de lansare a participat și ambasadoarea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Fern Horine, precum și reprezentanta de țară UNICEF în Moldova, Maha Damaj. Ambele au interacționat cu părinții și piciii prezenți prin intermediul lecturii.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM

„De-a lungul anilor, am învățat că în Moldova există o expresie puternică — „cei șapte ani de acasă”. Este perioada în care copiii învață ce este bine și ce este rău. Cărțile citite în această perioadă din viața lor contează enorm. Ele modelează felul în care copiii relaționează, își gestionează emoțiile și pun întrebări. Tocmai de aceea, „Citește-mi 100 de povești” este mai mult decât o campanie de lectură — este o investiție în valori, în viitorul copiilor”, a menționat Maha Damaj.

În total, circa 650 de cadre didactice preșcolare și cadre manageriale din grădinițele din R. Moldova au participat la sesiuni de instruire susținute de Asociația OvidiuRo.

În timpul sesiunilor, participanții au explorat rolul lecturii în dezvoltarea emoțională, cognitivă și socială a copiilor, modalități de amenajare a unor insule de lectură atractive în grădinițe, criterii pentru alegerea cărților potrivite, precum și metode prin care familiile pot fi implicate în cititul poveștilor încă din primii ani de viață.

Proiectul „Citește-mi 100 de povești” a fost lansat în România la data de 21 ianuarie 2021. Acesta a fost inițiat de Asociația OvidiuRo, după care s-au alăturat Ministerul Educaţiei şi Ministerul Culturii din România.