CFM urmează să vândă mai multe locomotive și vagoane vechi ca să-și poată remunera angajații

CFM urmează să vândă mai multe locomotive și vagoane vechi ca să-și poată remunera angajații
Sursa foto: Gagarin Iurii/Shutterstock

Întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova scoate la vânzare locomotive, vagoane de marfă și pasageri, care au termenul de exploatare expirat și care se află într-o stare deplorabilă. Din banii obținuți din vânzarea acestora, conducerea CFM spune că va plăti angajaților salariile restante, iar o altă parte din resursele financiare va fi investită în dezvoltarea întreprinderii. În total, vor fi organizate șapte licitații, iar prima va avea loc pe 10 septembrie, scrie Radio Moldova.

Calea Ferată din Moldova va organiza șapte licitații, dintre care două „cu reducere” și cinci „cu strigare”, la sediul central al instituției pentru a vinde mai multe bunuri.  

Potrivit sursei citate, primele trei licitații vor avea loc pe 10 septembrie. Vor fi scoase la vânzare 39 de mărfuri și piese de schimb neutilizate; 96 de locomotive, majoritatea din anii 1980; 43 de vagoane de călători și 90 de boghiuri.

La licitația din 11 septembrie vor fi scoase 81 de tank-containere, marea majoritate produse la începutul anilor 80.

În alte trei runde, care vor avea loc pe 16 septembrie, CFM urmează să scoată la vânzare 17 secții de vagoane refrigeratoare, care includ un vagon de serviciu și unul refrigerator, stocuri de mărfuri, materiale și piese de schimb neutilizate.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

Calea Ferată se confruntă cu probleme financiare de câțiva ani. În 2020 şi 2021, compania a fost la un prag de faliment, iar angajații nu și-au primit salariile chiar și jumătate de an. Aceștia au ieșit și la zeci de proteste, ultimele fiind organizate în februarie curent.

La sfârșitul lunii iulie, angajații și-au primit salariile abia pentru luna martie, iar în luna august - pentru aprilie. De la începutul anului, aproximativ 500 de feroviari și-au depus cererile de demisie. În prezent, restanțele salariale față de angajații CFM ajung la 150 de milioane de lei. Responsabilii de la căile ferate au explicat că veniturile au scăzut odată cu reducerea fluxului de mărfuri transportate.

Directorul Agenției Proprietăți Publice (APP), Roman Cojuhari, a declarat anterior că pentru a echilibra situația financiară a căii ferate mai multe bunuri ale întreprinderii urmează să fie scoase la licitație, iar din banii obținuți se vor achita salariile.

Sindicatele solicită implicarea premierului pentru achitarea restanțelor salariale de la Calea Ferată din Moldova
Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM) cere intervenția de urgență a prim-ministrului Dorin Recean pentru soluționarea crizei salariale de la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM). Într-o scrisoare adresată premierului, reprezentanții CNSM menționează că restanțel…