A început construcția noului pod de la Ungheni denumit simbolic „Podul de Flori”

A început construcția noului pod de la Ungheni denumit simbolic „Podul de Flori”
Sursa foto: Ministerul Infrastructurii

R. Moldova și România au marcat, sâmbătă, lansarea construcției primului pod rutier de autostradă peste râul Prut din ultimii 60 de ani - Podul de la Ungheni, denumit simbolic „Podul de Flori”.

Evenimentul a adunat oficiali din R. Moldova și România, reprezentanți ai Uniunii Europene (UE) și mii de oameni veniți să fie parte din acest moment istoric.

„Acest pod este calea R. Moldova, prin România, spre Europa”, a declarat secretarul General al Guvernului României, Marian Neacșu.

Podul va avea o lungime de 261 de metri, fiind format din două poduri paralele, având fiecare câte două benzi pe sens și trotuare. Lucrările ar trebui finalizate în termen de 18 luni, adică în toamna anului viitor.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

„Anul acesta, probabil pe final, se vor finaliza studiile de fezabilitate pentru celelalte patru, urmând ca la anul să intre în execuție și acestea patru, aceste lucruri se întâmplă cu bani europeni, se întâmplă cu bani de la Uniunea Europeană, nu cu bani din alte părți, care sigur știu să strige, dar când e de construit - mai puțin”, a declarat Marian Neacșu, citat de Moldova1.

Potrivit Ministerului Infrastructurii, acest proiect, parte a Autostrăzii Unirii, va uni drumuri, comunități și destine, aducând R. Moldova mai aproape de rețelele europene și de viitorul său european.

„Ca să construim în acest loc primul cap de autostradă, până în sensul giratoriu, care va fi o continuare a podului, autostrada A8, ulterior va fi extinsă până la Chișinău și Odesa”, a spus ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea.

Podul va face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureș - Iași - Ungheni de frontiera cu R. Moldova. Proiectul are o valoare de peste 150 de milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene (CEF).