Transportatorii din R. Moldova ar putea intra în grevă. APOTA solicită implicarea prim-ministrului
Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) solicită implicarea prim-ministrului, Dorin Recean, pentru soluționarea problemelor cu care se confruntă transportatorii, în urma modificărilor la Codului transporturilor rutiere.
APOTA a publicat o scrisoare deschisă, adresată prim-ministrului R. Moldova, Dorin Recean, unde a indicat problemele majore care pun în pericol funcționarea ramurii și cerințele față de autoritățile centrale. Transportatorii susțin că situația este atât de critică încât protestele sunt aproape inevitabile.
„În perioada plină de evenimente politice, când societatea este concentrată pe evenimente legate de partide și forțe politice, MIDR a ”reușit” să aducă mai multe subiecte sensibile din domeniul transporturilor la punctul de fierbere, astfel încât greva transportatorilor pare a fi inevitabilă”, transmite APOTA.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
APOTA solicită implicarea de urgență a lui Dorin Recean pentru a soluționa problema prelungirii de drept a autorizațiilor pentru serviciile regulate în trafic național, subiectul legat de dotarea unităților de transport cu aparate de casă, precum și reglementarea de stat a mărimii tarifului la serviciile de transport și la serviciile de autogară
În legătură cu aceste subiecte, transportatorii solicită premierului Dorin Recean acceptarea unei audiențe cu transportatorii pentru a discuta toate problemele enunțate.
Totodată, transportatorii cer crearea unui grup de lucru în care să fie atrase și asociațiile din domeniu, care de urgență să elaboreze reglementările legate de fiscalizare care să asigure:
- obligativitatea dotării cu echipamente de casă și control a unităților de transport în trafic internațional-în termen de 6 luni, în trafic interraional în termen de un an, în trafic local-în termen de 2 ani, în trafic raional-în termen de 3 ani.
- Conexiunea aparatelor de casă doar cu sistemul SIA a SFS.
- Asigurarea că reglementările legale, care vor determina condițiile tehnice față de aparatele de casă sunt identice ca pentru alte activități, iar operatorii de transport au posibilitatea de a achiziționa aparatele a cel puțin doi producători.
- Elaborarea proiectului de modificare a Codului Contravențional și Codului Fiscal menite să ridice disciplina financiară a operatorilor de transport, privind individualizarea sancțiunilor pentru fiecare persoană implicată și stabilirea competenței SFS în privința încălcărilor comise de oricare din persoanele implicate;
Transportatorii mai cer elaborarea Metodologiei de calculare a tarifelor pentru serviciile de transport regulat și a Metodologiei de calculare a tarifelor pentru serviciile de autogară, care să reprezinte formule și calcule obiective.