Serviciul 112 va fi gestionat de MAI. Hotărâre aprobată de Guvern

Serviciul 112 va fi gestionat de MAI. Hotărâre aprobată de Guvern
Sursa foto: Facebook/Serviciul 112

Timpul de reacție la apelurile de urgență va fi redus, iar serviciile specializate vor interveni mai rapid pentru a ajuta cetățenii, anunță autoritățile. În acest sens, Guvernul a aprobat transferul Instituției Publice „Serviciul național unic pentru apeluri de urgență 112” din subordinea Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării (MDED) în subordinea Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

„Fiind instituția care administrează serviciile de intervenții de urgență, Ministerul Afacerilor Interne va asigura buna funcționare a Instituției Publice și va exercita inclusiv calitatea de fondator”, anunță MAI.

Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 a devenit operațional în R. Moldova în iulie 2018. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat 24 din 24 de ore, de pe orice telefon fix sau mobil în R. Moldova şi întreaga Uniune Europeană.

Proiectul privind crearea Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112 a fost aprobat de Guvern în 2016. Atunci, potrivit deciziei Executivului, organul central de specialitate, care exercita monitorizarea și supravegherea activității Serviciului 112 era Ministerul Economiei și Infrastructurii - în prezent Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării.