R. Moldova și UE au lansat dialogul la nivel înalt în domeniul transporturilor
R. Moldova și UE au lansat marți, 6 februarie, dialogul la nivel înalt în domeniul transporturilor. Prima rundă de discuții, axate pe toate modurile de transport, precum și pe chestiuni ce țin de siguranță, digitalizare și sustenabilitate, va avea loc pe 19 februarie, la Bruxelles.
Potrivit comisarei europene pentru transporturi, Adina Vălean, în cadrul acestui format se va discuta și despre rolul R. Moldova în culoarele solidarității, care sunt importante pentru Ucraina și țara noastră, „menținând fluxul de mărfuri care intră și ies din Uniunea Europeană”.
„Ca români, ne aducem aminte cu emoție Podul de Flori. Este momentul pentru podul din ciment și oțel, de cale ferată și rutieră peste Prut. Poate că trenul simbol „Prietenia”, legând Chișinăul de București, ar putea câștiga într-un viitor nu foarte îndepărtat atribute cum sunt eficiența și viteza”, a precizat eurocomisara.
Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că lansarea dialogului la nivel înalt dintre R Moldova și UE în domeniul transporturilor este o confirmare a colaborării excelente între țara noastră și UE în acest sector.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
În aceeași ordine de idei, vicepremierul a anunțat că R. Moldova intenționează să deschidă la Chișinău un birou al Comunității europene de Transport.
„Biroul ne va ajuta să grăbim procesul de integrare în acest sector. Contăm pe extinderea acordului de liberalizare a traficului rutier de mărfuri. Vom finaliza și vom face împreună reforma feroviară. De asemenea, trebuie să îndeplinim în totalitate acordul cu privire la spațiul aerian comun”, a mai spus ministrul Infrastructurii.
Printre alte scopuri pe care țara noastră și le propune în domeniul transporturilor se numără:
- implementarea legislației în domeniul traficului naval intern și comunitar;
- implementarea completă a Acquis-ului comunitar în domeniul transportului internațional rutier de mărfuri;
- reabilitarea drumurilor și căilor ferate din rețeaua TEN;
- construirea mai multor poduri peste Prut;
- decarbonizarea transportului rutier de pasageri.