Peste 30 de specialități, incluse în noul Nomenclator al domeniilor și specialităților în învățământul superior

Peste 30 de specialități, incluse în noul Nomenclator al domeniilor și specialităților în învățământul superior
Imagine simbol. Sursa foto: #Diez

Cabinetul de miniștri a aprobat astăzi noul Nomenclator al domeniilor și specialităților în învățământul superior. Documentul conține peste 30 de specialități noi, printre care se numără Inteligența artificială, Design grafic și tehnologii de tipar, Producție muzicală și inginerie de sunet, FitoBioTehnologii, Sport social și consultanță în sport, Nutriție și dietetică.

În cadrul ședinței de Guvern din 12 iunie, ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a menționat că scopul documentului constă în creșterea gradului de angajare a absolvenților în câmpul muncii, compatibilizarea diplomelor emise de către instituțiile de învățământ superior din R. Moldova cu cele eliberate de universitățile din UE, precum și în promovarea internaționalizării învățământului superior din țara noastră.

„Nomenclatorul a fost elaborat în baza recomandărilor Clasificatorului Internațional Standard al Educației, emis de Comisia Europeană în vederea implementării uniforme a cadrului normativ al formării profesionale non-terțiare și terțiare”, precizează responsabilii de la Ministerul Educației.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

Noua versiune este constituită din zece domenii fundamentale ale științei, culturii și tehnicii, 25 de domenii generale de studii, 70 de domenii de formare profesională pentru licență și master, 47 de domenii de studii pentru doctorat și 201 de programe de studii la ciclul I, licență.

Comparativ cu Nomenclatorul anterior, noul document este structurat în două domenii de bază pentru toate ciclurile de studii superioare: fundamental și general, cu specificarea domeniului de studii profesionale pentru licență și master, precum și unul separat - pentru domeniul de studii la doctorat.

Totodată, au fost optimizate mai multe programe de studii superioare de licență, care, potrivit Ministerului Educației, erau „prea înguste și nesolicitate pe piața muncii”, iar denumirile mai multor specialități au fost modernizate.