Meta introduce abonamente pentru Facebook și Instagram. Cât trebuie să plătești ca să scapi de reclame

Meta introduce abonamente pentru Facebook și Instagram. Cât trebuie să plătești ca să scapi de reclame
Sursa foto: dlxmedia.hu / Unsplash

Compania Meta a anunțat luni că va oferi utilizatorilor din Europa un sistem de abonamente cu plată, în cazul în care vor să utilizeze contul de Facebook sau de Instagram fără a primi reclame. Meta declară că prin acest instrument încearcă să se conformeze unor reglementări ale UE privind serviciile digitale și protecția datelor cu caracter personal.

Astfel, începând din luna noiembrie, utilizatorii de pe continentul european vor putea să continue să folosească Facebook sau Instagram gratuit, dar cu publicitate, sau să achite un abonament pentru a nu mai vedea reclame.

Potrivit companiei, un abonament simplu va costa 9,99 euro pe pagina web, iar în aplicațiile mobile, adică în sistemele iOS și Android, costul lunar va fi de 12,99 euro.

„Indiferent de locul în care achiziționați, abonamentul se va aplica tuturor conturilor de Facebook și Instagram conectate în Centrul de conturi al unui utilizator”, anunță Meta.

Compania Meta a anunțat că va lansa abonamentele numai în UE, în Spațiul Economic European mai larg și în Elveția. Abonamentele nu ar fi disponibile pentru cei din afara acestor regiuni și țări.

Până la 1 martie 2024, abonamentul inițial va fi valabil pentru toate conturile conectate la Centrul de gestionare a conturilor utilizatorului. După care se va aplica o taxă suplimentară de 6 euro pe lună pe web și 8 euro pe lună pe iOS și Android pentru fiecare cont suplimentar indicat în Centrul de gestionare a conturilor utilizatorului.

France Press scrie că activitatea principală a companiei s-a axat mult timp pe oferirea de acces gratuit la rețelele sociale și pe vânzarea de publicitate companiilor care doresc să ajungă la acest public.

Acum, notează France Press, oferirea posibilității de a alege între un plan gratuit cu conținut publicitar și un abonament plătit fără reclame i-ar putea determina pe utilizatori să opteze pentru prima variantă, ajutând în acest fel Meta să se conformeze reglementărilor, fără a-și afecta activitatea publicitară.