Mașinile electrice produse în China se scumpesc. UE impune tarife vamale, pentru a reduce concurența
Lovitură pentru China. Uniunea Europeană va impune începând de vineri, 5 iulie, tarife vamale de până la 37,6% asupra importurilor de vehicule electrice fabricate în China, sporind tensiunile cu Beijingul în cel mai mare caz comercial al Bruxellesului de până acum, scrie Reuters.
Tarifele vin ca urmare a subvențiilor masive primite de producătorii săi din partea statului, ceea ce distorsionează concurența prin faptul că le permit companiilor să aibă prețuri mult mai mici decât producătorii auto europeni. Cu toate acestea, există o perioadă de patru luni în care tarifele sunt provizorii și se așteaptă continuarea discuțiilor intense între cele două părți, în timp ce Beijingul amenință cu represalii de amploare.
Taxele provizorii ale Comisiei Europene, cuprinse între 17,4 % și 37,6 %, , sunt menite să prevină inundarea UE cu vehicule electrice ieftine, subvenționate de stat, conform Ursulei von der Leyen, șefa Comisiei Europene (CE).
China amenință cu măsuri
Beijingul a declarat atunci că va lua „toate măsurile necesare” pentru a proteja interesele Chinei. Acestea ar putea include tarife de retorsiune asupra exporturilor către China la produse precum coniacul sau carnea de porc. Comisarul european pentru Comerț, Valdis Dombrovskis, a declarat că nu există niciun motiv pentru ca China să riposteze.
Ce producători sunt vizați
BYD va avea taxe de 17,4%, Geely de 19,9% și SAIC 37,6%, a anunțat joi UE. Acestea se adaugă taxei standard de 10% aplicată de UE importurilor de automobile. Companiile considerate de UE că au cooperat la ancheta antisubvenții, inclusiv producătorii auto occidentali Tesla și BMW vor fi supuse unor tarife de 20,8%, iar cele care nu au cooperat unei rate de 37,6%.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM
Volkswagen a criticat măsura
Cel mai mare producător auto european, Volkswagen, a criticat rapid anunțul de joi.
„Efectele negative ale acestei decizii depășesc orice beneficii pentru industria auto europeană și în special pentru cea germană”, a declarat un purtător de cuvânt al Volkswagen.
De asemenea, și Washingtonul vrea sa aplice tarife de 100% importurilor chineze de vehicule electrice începând cu luna august.
China susține că prețurile mai mici ale mașinilor sale vin ca urmare a inovării și a economiei de scală. Statul asiatic a acordat subvenții de zeci de miliarde în domeniu în ultimii opt ani, potrivit Reuters.