Mai mulți angajați de la Calea Ferată a Moldovei nu și-au primit salariile de jumătate de an

Mai mulți angajați de la Calea Ferată a Moldovei nu și-au primit salariile de jumătate de an
Foto: ziar.md

Mai mulți angajați de la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Moldovei” nu și-au primit salariile de jumătate de an. Angajații CFM au primit abia în decembrie sau chiar ianuarie salariul pentru iulie. Câteva zile în urmă, unii angajați îndemnau pe rețelele sociale organizarea protestelor. De cealaltă parte, directorul interimar al întreprinderii, Serghei Tomșa, a refuzat să comenteze situația.

Angajații stației Ghidighici spun că sunt disperați și cred că singura soluție este un proces în instanță. Zinaida Sturza activează la stația Ghidighici de aproape patru decenii. Pentru a ajunge la serviciu, face naveta zilnic. Vine de la Sipoteni, raionul Călărași, la peste 50 de kilometri distanță.

„Eu de la Călărași mă trezesc la ora 04:00 dimineața, mă îmbrac și vin cu trenul, ajung la 07:00 la lucru și seara mă duc cu trenul. E obositor, pierdem ore pe drum. (...) Când nu am bani și trebuie să plătesc, apelez la fiice, după le întorc banii. E greu. Câteodată ne ducem și luăm pe datorie pâine de la magazin, ne știe. Să mă duc în altă parte, nu pot. Sunt înainte de pensie. Toată viața, 39 de ani, mi-am pierdut sănătatea aici”, a menționat Zinaida Sturza pentru Moldova 1.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

Reținerile salariale afectează și alte angajate ale stației Ghidighici: „Mă străduiesc să iau cele necesare în casă, cât de puțin ca să am. Suntem la casă pe pământ cu păsări și ele tot trebuie hrănite, trebuie să cumpărăm. Eu lucrez cu soțul la Calea Ferată. Amândoi primim salariul odată. Mama e la pensie și mai strânge ceva bani, ea ne ajută. După, întoarcem înapoi. Aceasta e ieșirea din situație”.

Pe 8 ianuarie, jurnaliști de la Moldova 1 l-a telefonat directorului interimar al CFM, Serghei Tomșa, pentru a afla când vor fi achitate restanțele salariale. Acesta a spus că nu oferă niciun comentariu pe motiv că 8 ianuarie era zi de odihnă.

Pe 5 ianuarie, unii angajați de la CFM îndemnau pe rețelele sociale la organizarea unui protest.

Situația la Calea Ferată a Moldovei a început să se agraveze după luna august 2022, când a scăzut tranzitul din Ucraina, odată cu redeschiderea portului de la Odesa. Tot de atunci, feroviarii au început să-și primească salariile cu întârziere de câteva luni. Pierderile estimative ale întreprinderii au constituit peste 180 de milioane de lei.