În 150 de grădinițe din R. Moldova vor fi înființate centre de resurse. Ce presupun acestea
În 150 de grădinițe din R. Moldova vor fi înființate centre de resurse. Potrivit Ministerului Educației și Cercetării (MEC), scopul acestora constă în promovarea învățării prin joc, dezvoltarea socio-emoțională și incluziunea copiilor refugiați și a celor din medii social-vulnerabile.
De menționat că centrele vor funcționa pe tot parcursul zilei. În prima parte, acestea vor organiza activități educaționale pentru copiii din grădinițe, iar în a doua parte - pentru copiii din comunități vulnerabile, de altă etnie sau refugiați.
„Centrele de resurse vor fi dotate cu mobilier și materiale didactice pentru activități educaționale, vor dispune de locuri special amenajate pentru lectură, seturi LEGO și DUPLO pentru dezvoltarea abilităților motorii și creative, precum și kituri educaționale pentru profesori și părinți. De asemenea, acestea vor avea în dotare circa 70 de titluri de cărți din programul de educație socio-emoțională și alte cărți pentru stimularea cititului”, precizează MEC.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
Printre cele 150 de instituții de educație timpurie se numără grădinițe din Anenii Noi, Bălți, Briceni, Cahul, Cantemir, Căușeni, Ceadîr-Lunga, Chișinău, Comrat, Criuleni, Dondușeni, Drochia, Dubăsari, Edineț, Fălești, Glodeni, Hîncești, Ialoveni, Leova, Nisporeni, Orhei, Rezina, Rîșcani, Sîngerei, Soroca, Stăuceni, Strășeni. Șoldănești, Ștefan-Vodă, Taraclia, Telenești și Ungheni. Lista poate fi găsită AICI.
Grădinițele au fost selectate în urma a două apeluri de propuneri, la care au participat peste 400 de instituții de educație timpurie din țară. Criteriile de selecție au vizat, în mare parte, numărul de grupe din instituție, dispunere de spațiu de dimensiuni corespunzătoare și reparat, numărul de copii vulnerabili și refugiați din localitate, motivația de a deschide un astfel de centru ș.a.
Centrele vor fi înființate de către Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu UNICEF.