Honda și Nissan au început negocierile pentru formarea unui holding

Honda și Nissan au început negocierile pentru formarea unui holding
Sursa foto: Reuters

Honda și Nissan discută despre posibilitatea formării unui holding. O astfel de măsură ar reuni doi giganți ai industria auto japoneze, care se confruntă în ultima perioadă cu probleme pe măsură ce sectorul auto este remodelat de Tesla și rivalii chinezi, scrie Reuters.

Honda Motor și Nissan Motor au început negocierile pentru a-și uni resursele și pentru a concura mai bine cu producătorii mai mari de vehicule electrice la nivel global, potrivit Nikkei. Companiile vor să coopereze mai mult în zona de tehnologie și să creeze un rival mai puternic pentru Toyota.

Sursele citate de publicația niponă arată că cei doi constructori negociază o posibilă fuziune. Există însă și posibilitatea formării unui holding, spun sursele citate de CNN, care arată că și Mitsubishi ia parte la discuțiile preliminare, companie la care Nissan deține 24% din acțiuni.

Reuters notează că viitoarea companie, care ar putea fi formată din fuziunea Honda și Nissan, ar avea o valoare de 54 de miliarde de dolari și o producție anuală de 7,4 milioane de vehicule, devenind al treilea grup auto din lume în funcție de vânzări, după Toyota și Volkswagen.

Honda și Nissan au emis marți, pe 17 decembrie, declarații identice, spunând că negocierile nu se referă la fuziune: „Așa cum au anunțat în luna martie a acestui an, Honda și Nissan explorează diverse posibilități de colaborare, valorificând punctele forte ale celuilalt”, au spus companiile în declarații separate, scrie Reuters.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM

Cei doi constructori auto au încheiat în martie un parteneriat strategic pentru a coopera la dezvoltarea vehiculelor electrice, dar problemele financiare și strategice tot mai mari ale Nissan din ultimele luni au subliniat nevoia unei cooperări mai strânse cu rivalul Honda.

Honda și Nissan, la fel ca mulți alți producători auto occidentali, au probleme pe piața chineză, cea mai mare din lume, după ce consumatorii chinezi s-au reorientat către mărcile autohtone, care au devenit mai atractive pe piața internă. Producătorii chinezi oferă mașini puternic tehnologizate, practic smartphone-uri pe roți, la prețuri mult mai mici.

După ce veștile privind fuziunea dintre cele două companii au apărut în presă, acțiunile Nissan au crescut cu aproape 24% la Bursa din Tokyo, în vreme ce cele ale Honda au pierdut 3% din valoare. În același timp, acțiunile Mitsubishi au câștigat aproape 20%.