Educație antreprenorială și pentru media. Ministerul Educației propune un nou concept a curriculumului național
Discipline școlare mai relevante și atractive, manuale interactive, învățământ orientat spre profesiile viitorului și descoperirea vocației elevilor, sunt câteva dintre principalele elemente ale noului concept de dezvoltare a curriculumului școlar, lansat de către Ministerul Educației și Cercetării (MEC). Instituția își propune ca în anul de studii 2027 - 2028 să fie o nouă curricula pe discipline și profesori formați.
Noul concept de dezvoltare a curriculumului descrie două perspective privind schimbările care se vor produce. Una pentru toate școlile care vor aplica planul-cadru de învățământ în vigoare și alta pentru școlile pilot care vor implementa modele de planuri-cadru de alternativă propuse de noul concept.
Astfel, se propune creșterea gradului de aplicabilitate a conținuturilor curriculare studiate în rezolvarea problemelor uzuale, valorificarea noilor educații, precum ar fi Educație antreprenorială, Educație ecologică, Educație pentru media, Educație pentru sănătate și abordarea transdisciplinară în studierea diferitor fenomene și procese.
Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram
Școlile pilot care vor alege să implementeze modele de planuri-cadru de alternativă propuse de noul concept de curriculum vor avea planuri cadru pentru fiecare ciclu de studiu: primar, gimnazial, liceal, și nu doar pentru ciclul liceal ca până acum. De asemenea, vor fi integrate mai multe disciplinelor școlare înrudite, precum Dezvoltare personală și Educația pentru sănătate, Educația tehnologică cu Arte plastice și vor fi introduse noi discipline integrate, cum ar fi Informatică și Inginerie sau Educație tehnologică și TIC.
Conceptul noului curriculum național este expus pentru dezbateri publice până în luna august 2024 și poate fi accesat aici.
Ultima revizuire curriculară în R. Moldova s-a făcut în 2018.