Din 1 ianuarie, Georgia va aplica noi condiții pentru transportul rutier internațional de mărfuri

Din 1 ianuarie, Georgia va aplica noi condiții pentru transportul rutier internațional de mărfuri
Sursa foto: mir24.tv

Începând cu data de 1 ianuarie 2025, Georgia va aplica noi condiții pentru transportul rutier internațional de mărfuri pe teritoriul său. Modificările vin în contextul aderării țării la Convenția privind simplificarea formalităților în schimburile comerciale cu mărfuri (SAD) și Convenția privind regimul de tranzit comun (CTC).

Astfel, autoritățile georgiene urmează să implementeze Noul Sistem Computerizat de Tranzit (NCTS) Faza 5. Potrivit Agenției Naționale Transport Auto din R. Moldova (ANTA), demersul este realizat în colaborare cu parteneri strategici precum UE, Islanda, Macedonia de Nord, Norvegia, Serbia, Elveția, Turcia, Ucraina și Marea Britanie.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM

„Modificările vizează cerințele cu privire la Garanție și Declarația de tranzit: în conformitate cu prevederile Convențiilor, toate mărfurile care intră sau tranzitează teritoriul Georgiei în cadrul operațiunilor de transport către UE și statele partenere nominalizate trebuie să fie însoțite de garanție și declarație de tranzit valabile. Aceste documente trebuie transmise înainte de a ajunge la frontiera Georgiei”, explică ANTA.

Prevederile nominalizate se aplică la transportarea mărfurilor destinate pentru: în tranzit prin; originare din; sau care vin din UE și statele partenere sus menționate. Detalii complete despre proceduri și companiile care furnizează servicii legate de garanție pot fi accesate AICI.

Din 1 ianuarie 2025 va deveni disponibil și Serviciul de Asistență, ai cărui operatori vor oferi suport și vor răspunde la orice întrebări referitoare la noul sistem la următoarele date de contact (limbi de comunicare: georgiana și engleza):

Suport de nivelul 1:

  • orele de muncă: de luni până vineri, 09:00 – 18:00;
  • e-mail: info@rs.ge;
  • telefon: +995 (32) 2 229 299;
  • chat pe pagina web: www.rs.ge, disponibil de luni până vineri, 09:00 - 18:00;
  • chat Bot, disponibil 24/7.

Suport de nivelul 2:

  • orele de muncă: 24/7, șapte zile în săptămână;
  • e-mail: ncts.hd@rs.ge;
  • telefon: +995 (32) 2 299 299 (apeluri redirecționate de la nivelul 1);
  • numere de telefon suplimentare: +955 (32) 226 11 12, +995 (32) 226 14 46.