De la începutul anului 2024, șoferii de camioane se vor putea programa online pentru trecerea frontierei

De la începutul anului 2024, șoferii de camioane se vor putea  programa online pentru trecerea frontierei
Sursa foto: Europa Liberă

De la începutul anului 2024, transportatorii vor putea să-și programeze online ora exactă de trecere a frontierei de stat. Guvernul a aprobat, pe 27 decembrie, instituirea Sistemului informațional de programare a rândurilor electronice la frontieră. Totodată, au fost aprobate Regulamentul privind funcționarea Sistemului și Regulile de programare la punctele de trecere a frontierei de stat (PTF).

Astfel, transportatorii vor avea posibilitatea să-și programeze ora exactă de trecere a frontierei, prin înregistrarea lor într-un rând virtual de așteptare, înainte de începerea deplasării mijlocului de transport către punctul de trecere. La fel, aceștia vor putea să-și planifice eficient resursele financiare și umane, călătoriile și timpul de trecere a frontierei, anunță Executivul.

„Noul sistem va contribui la soluționarea problemei întârzierilor și staționărilor camioanelor în punctele de trecere a frontierei de peste șapte zile, dar și a perturbărilor din lanțurile de aprovizionare. În același timp, va ajuta la reorientarea exporturilor și a mijloacelor de transport către PTF cu România și utilizarea teritoriului Republicii Moldova pentru tranzitul de mărfuri din/către Ucraina, în special pentru cereale etc”, potrivit hotărârii aprobate de Guvern.

Proiectul va fi implementat în mai multe etape, cu suportul tehnic și financiar al Programului USAID MISRA, iar programarea prealabilă în punctele de trecere a frontierei de stat va fi disponibilă deja de la începutul anului 2024.

Decizia de implementare a Sistemului informațional de programare a rândurilor electronice la frontieră a fost aprobată de Comisia pentru Situații Excepționale (CSE), în ședința din 15 decembrie.

Cozile mari de la frontieră au apărut după ce transportatorii ucraineni de cereale încearcă să găsească noi căi de transport a mărfurilor, după blocajul rusesc din Marea Neagră, care împiedica Ucraina să exporte pe mare cereale așteptate în țări din Africa și alte regiuni, scrie Europa Liberă.