Cetățenii vor putea solicita obținerea semnăturii electronice și în zilele de 23 și 24 martie. Orarul, extins

Cetățenii vor putea solicita obținerea semnăturii electronice și în zilele de 23 și 24 martie. Orarul, extins
Imagine simbol

Persoanele juridice și cele fizice care practică activitate de întreprinzător, precum și contribuabilii care desfășoară activitate profesională, pot depune dările de seamă fiscale până luni, 25 martie. Întrucât declarația se prezintă în mod obligatoriu, prin metode automatizate de raportare electronică, întreprinzătorii trebuie să obțină semnătura electronică de la Serviciul Tehnologia Informației și Securitatea Cibernetică (STISC).

Inițial, STISC anunțase că prestarea serviciului de obținere a semnăturii electronice va fi disponibilă doar în cadrul ghișeului de pe strada 31 august 1989, 82, sediul Ministerului Justiției, de luni până vineri, în intervalul orelor 08:30 - 16:30.

Totuși, unii internauți s-au plâns de faptul că la activarea semnăturii digitale nu este organizat niciun proces de programare și sunt nevoiți să aștepte ore în șir în rând viu pe scări și coridoare, riscând să nu reușească să depună la timp declarațiile.

„Semnătura electronica. Rând viu. Vineri, ora 15 - nu treci, sunt peste zece oameni în rând. Luni, ora 12 - nu treci, sunt peste 30 de oameni. Concluzia: mâine vin la ora 6”, a scris într-o postare pe Facebook antreprenoarea Helen Butacova.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM

Ulterior, a doua zi, Serviciul Tehnologia Informației și Securitatea Cibernetică a anunțat că orarul pentru recepționarea cererilor de solicitare a semnăturii electronice a fost extins. Astfel, la sediul de pe strada 31 august 1989, serviciul va fi prestat și sâmbătă, 23 martie 2024, în intervalul orelor 08:30 - 16:30.

De asemenea, cetățenii vor putea beneficia de acest serviciu în ambele zile de weekend, pe 23 și 24 martie 2024, în intervalul orelor 08:00-17:00, la sediul Centrului de Tehnologii Informaționale în Finanțe de pe strada Constantin Tănase nr. 6, etajul 3, biroul 303. Mai multe detalii despre orarul de activitate al celor două sedii găsiți AICI.

Semnătura electronică reprezintă extinderea identității reale în mediul digital, iar procesul tehnologic implică acțiuni ce țin de verificare a datelor, validare a datelor, emiterea certificatului cheii publice și în acest sens, eliberarea dispozitivului de creare a semnăturii electronice este echivalent celui de eliberare a unui document de identitate.

Procesul tehnologic creare a semnăturii electronice durează până la 9 minute în cazul în care nu au fost admise erori mecanice în procesul de completare a informației solicitate în formulare pentru înregistrarea cererii.