Cadrele didactice care dețin o specialitate conexă disciplinei predate vor primi salariu de bază nediminuat

Cadrele didactice care dețin o specialitate conexă disciplinei predate vor primi salariu de bază nediminuat
Imagine simbol. Sursa foto: Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale

Cadrele didactice care dețin o specialitate conexă disciplinei predate vor putea beneficia de salariu de bază, fără ca acesta să fie redus. Potrivit prevederilor actuale, persoanele care nu au absolvit nivelul necesar de studii pentru ocuparea funcției beneficiază de salariul de bază, prevăzut de Legea privind sistemul unitar de salarizare în sectorul public, redus cu cinci clase de salarizare succesive

„Parlamentul va examina modificări la Legea privind sistemul unitar de salarizare în sectorul public. Raportul la această inițiativă legislativă a fost aprobat la ședința de astăzi a Comisiei protecție socială, sănătate și familie. Tot astăzi, membrii Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media au aprobat coraportul la acest proiect de lege”, se arată în comunicatul Legislativului, emis miercuri.

Prin modificările operate se propune exceptarea de prevederea sus-menționată a cadrelor didactice care dețin o specialitate conexă disciplinei predate, confirmare de recalificare sau de validare a competențelor profesionale corespunzătoare funcției deținute, conform Metodologiei aprobate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC).

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de Telegram

Autoarelee inițiativei legislative sunt deputatele din Fracțiunea „Partidul Acțiune și Solidaritate”, Marcela Adam, Liliana Nicolaescu-Onofrei și Marcela Nistor. Potrivit acestora, cadrele didactice care au participat la programele de recalificare organizate de MEC trebuie să beneficieze de recunoașterea noilor competențe dobândite.

„În această ordine de idei, proiectul are ca scop asigurarea sistemului educațional din R. Moldova cu cadre didactice competente, adaptabile la schimbările tehnologice și satisfacerea cererilor de cadre pentru instituțiile de învățământ din țară”, menționează responsabilii de la Parlament.

Documentul urmează să fie propus spre examinare în prima lectură în plenul Parlamentului.