Drumuri mai bune și puncte moderne de trecere a frontierei: R. Moldova va primi peste 105 de milioane de dolari

Drumuri mai bune și puncte moderne de trecere a frontierei: R. Moldova va primi peste 105 de milioane de dolari
Imagine simbol. Sursa foto: Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale

Banca Mondială va acorda R. Moldova un pachet de finanțare în valoare de 105,98 milioane de dolari, destinat Proiectului „Conectivitate rurală în Moldova” (MRCP). Banii vor fi utilizați pentru reabilitarea drumurilor din țară și îmbunătățirea funcționalității punctelor de trecere a frontierei cu România.

Potrivit comunicatului emis de Banca Mondială în Moldova, MRCP va finanța reabilitarea și modernizarea a circa 95 de kilometri pe trei drumuri locale prioritare, aplicând o proiectare rezilientă la schimbările climatice, în vederea asigurării unei conectivități fiabile, în orice condiții meteorologice cu piețe, școli, instituții medico-sanitare și cu alte centre sociale și economice. Lucrările includ măsuri de siguranță rutieră în proximitatea școlilor și a localităților.

De asemenea, la Ungheni va fi construit un nou punct de trecere a frontierei, dotat cu o infrastructură vamală modernă de procesare, cântărire și scanare. Din acest proiect mai face parte și modernizarea punctelor de trecere a frontierei de la Giurgiulești și Leușeni.

Urmăriți-ne și pe canalul nostru de TELEGRAM

„Drumurile locale sunt esențiale pentru mediul rural din R. Moldova, deoarece fermierii au nevoie de drumuri pentru a-și comercializa produsele, copiii și profesorii – pentru a merge la școală, iar persoanele în vârstă – pentru a vizita instituțiile medico-sanitare. Îmbunătățirea căilor de circulație rutieră conduce la costuri mai reduse de transport și accesibilitate sporită, inclusiv în zonele adiacente punctelor de trecere a frontierei, fapt ce deschide ușile spre intensificarea comerțului internațional”, a declarat directoarea de țară a Băncii Mondiale în R. Moldova, Inguana Dobraja.

Se preconizează ca proiectul să ofere avantaje directe pentru circa 42.000 de persoane, 133 de întreprinderi, 27 de instituții medico-sanitare și 84 de școli situate de-a lungul coridoarelor rutiere rurale selectate pentru reabilitare.

Concomitent, MRCP ar urma să faciliteze între 350.000 și 400.000 de transporturi de mărfuri grele pe an. De aceste avantaje vor beneficia, în principal, transportatorii din R. Moldova, Ucraina și România, ale căror mărfuri intră, pleacă sau tranzitează țara noastră prin punctele de trecere a frontierei deschise traficului rutier. Avantajele economice vor include reducerea timpului de așteptare pentru camioane și automobile, intensificarea schimburilor comerciale și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.